چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی رابطه ی بین تجربی خارجی مدیریت، پاداش مدیریت و موفقیت های نوآورانه در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد. جهت آزمون فرضیه، نمونه ای شامل 111 شرکت از بین شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران طی یک دوره ی شش ساله بین سال های 1391 تا1396 انتخاب گردیدند که با استفاده از نرم افزارR مورد تجزیه وتحلیل قرارگرفت. روش پژوهش رگرسیون چند متغیره با استفاده از داده های تابلویی می باشد. براساس نتایج پژوهش و آزمون های آماری در سطح خطای 5 درصد می توان گفت بین تجربه خارجی مدیریت و پاداش مدیریت و حق اختراع رابطه ی معنی داری وجود دارد. اما بین تجربه خارجی مدیریت و تحقیق و توسعه رابطه معنی داری ملاحظه نشد. هم چنین اثر متقابل تجربه خارجی مدیریت و اندازه شرکت با پاداش مدیریت شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران معنا دار نیست.
خلاصه ماشینی:
بنابراین بر اساس پژوهش یوان و ون (2018) ( این تحقیق نیز درصدد پاسخگویي به این سؤال است که آیا تجربه خارجي مدیریت بر پاداش وی و همچنین بر ارتقاء نوآوری ها در شرکت هاو میزان تحقیق و توسعه براساس شواهدبازارسرمایه(بورس اوراق بهادار تهران) تاثیرگذاراست ؟ انجام این تحقیق به دو شیوه مهم به ادبیات توانایيهای مدیریتي کمک مي کند: نخست، اثری که توانایي مدیریتي در تصمیم گیری شرکت دارد.
هدف ویژه این تحقیق روشن شدن رابطه ی بین تجربه خارجي مدیریت، پاداش مدیریت با نوآوری شرکت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است.
احمد پور و همکاران (1396) در پژوهشي با استفاده از داده های تاریخي سالهای 1389- 1393 مربوط به هفتادو پنج شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، ارتباط کیفیت افشا و پاداش مدیریت مورد مطالعه قرار دادند.
نیکومرام و پازوکي (1394) در پژوهشی به بررسي رابطه بین پاداش مدیریت و پایداری سود را طي یک دوره 11 ساله از سال 1382 تا 1392 در 118 شرکت از شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران، است پرداختند.
روش این پژوهش از نظر ماهیت و محتوا از نوع همبستگي است که با استفاده از داده های ثانویه ی مستخرج از صورتهای مالي شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران به تحلیل رابطه ی همبستگي استقرایي صورت خواهد گرفت.