چکیده:
هدف این پژوهش بررسی میزان رضایت استفادهکنندگان از خدمات کتابخانههای عمومی شهر کرمان است.برای گردآوری دادهها پرسشنامهای تهیه و بین نمونهء 110 نفری از استفادهکنندگان این کتابخانهها توزیع شد.یافتههای این پژوهش نشان داد که بیشترین مراجعهکنندگان به کتابخانههای عمومی را زنان دارای مدرک دیپلم تشکیل میدهند،آشنایی آنها با کتابخانه بیشتر از طریق دوستان و همکاران است؛و مطالعهء درسی بیشترین زمینهء آنها با کتابخانه را به خود اختصاص داده است.نور و زمان کاری کتابخانه مناسبترین معیار برای امکانات رفاهی کتابخانه برآورد شده است.بهطور کلی منابع موجود در حد متوسط توانسته نیازهای استفادهکنندگان را برطرف سازد.برخورد و رفتار مناسب کتابدار بیشترین رضایت استفادهکنندگان از عملکرد کتابداران را به دنبال داشته و کمبود منابع کتابخانه بیشترین عامل نارضایتی استفادهکنندگان است.
خلاصه ماشینی:
"بررسی میزان رضایت استفادهکنندگان از خدمات کتابخانههای
هدف این پژوهش بررسی میزان رضایت استفادهکنندگان از خدمات کتابخانههای عمومی
استفادهکنندگان این کتابخانهها توزیع شد.
آنها با کتابخانه بیشتر از طریق دوستان و همکاران است؛و مطالعهء درسی بیشترین زمینهء
آنها با کتابخانه را به خود اختصاص داده است.
معیار برای امکانات رفاهی کتابخانه برآورد شده است.
بیشترین رضایت استفادهکنندگان از عملکرد کتابداران را به دنبال داشته و کمبود منابع
کتابخانه بیشترین عامل نارضایتی استفادهکنندگان است.
شود و روشن است هرچه این آشنایی بیشتر
بررسی میزان رضایت استفادهکنندگان از این
پژوهش به همین منظور انجام شده است.
بیشترین درصد رضایت به ترتیب در مورد مفید
بررسی قرار داده است و به این نتیجه دست
در سال برای این کتابخانهها(با توجه به آمار
آنها از خدمات ارائه شده توسط این مراکز
جدول 1 مؤید این مطلب است که 76 نفر
جدول 2 بیانگر این است که 7/12 درصد
جدول 4 نشان میدهد که 6/3 درصد استفادهکنندگان از طریق استادان و دبیران با
این مکان آشنا شدهاند و در مورد 98 درصد
استفادهکنندگان برای یک بار از این خدمات
درصد را به خود اختصاص داده است(5/65 جدول 8.
توزیع فراوانی کیفیت امکانات فیزیکی و رفاهی از دیدگاه استفادهکنندگان
جدول 8 بیانگر این است که ساعت کار
کتابخانه با 3/77 درصد بالاترین میزان رضایت
اختصاص داده است و از نظر 8/31 درصد
ارزیابی کردهاند و 7/12 درصد در این مورد
جدول 10 نشان دهندهء این است که 2/68
9/44 درصد افراد را به دنبال داشته است.
این است که نور و زمان کاری بیشترین میزان
عامل نارضایتی استفادهکنندگان است و به"