چکیده:
در این مقاله به بررسی تاثیر رضایت مشتری، اعتماد، قطعیت، و تبلیغات کالمی مثبت بر قصد خرید مجدد با تاکید بر رسانه های اجتماعی پرداخته شده است. تحقیق حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت جزء پژوهش های توصیفی با روش پیمایشی میباشد. روش گردآوری اطالعات پرسشنامه بوده است. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان شرکت پیشگامان توسعه ارتباطات بوده است. باتوجه به نامحدودبودن مشتریان، جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شده است. حجم نمونه ۷۸۳ نفر تخمین زده شد. پرسشنامه به ۰۴۴ نفر از مشتریان به روش تصادفی در دسترس توزیع گردید و در نهایت ۷۸۴ پرسش نامه سالم جهت تحلیل داده ها جمع آوری گردید. تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار اسمارت پیالاس انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که رضایت مشتری، اعتماد، قطعیت، و تبلیغات کالمی مثبت بر قصد خرید مجدد تاثیر دارد. نتایج تحقیق میتواند برای فروشگاه های آنالین و سایر شرکتهایی که خرید آنالین دارند، جهت افزایش قصد خرید مشتریان مورد استفاده قرار گیرد.
خلاصه ماشینی:
نتایج تحقیق نشان داد که رضایت مشتری، اعتماد، قطعیت، و تبلیغات کلامی مثبت بر قصد خرید مجدد تاثیر دارد.
بنابراین در این تحقیق تلاش شده است تا به بررسی تاثیر متغیرهای رضایت مشتری، اعتماد، قطعیت، و تبلیغات کلامی مثبت بر قصد خرید مجدد با تاکید بر شبکههای اجتماعی پرداخته شود.
بنابراین بر اساس پیشینه تحقیق، این تحقیق فرض میکند که: تبلیغات کلامی مثبت بر قصد خرید مجدد آنلاین تاثیر دارد.
بنابراین این تحقیق فرض میکند که: شبکه های اجتماعی تاثیر تبلیغات کلامی مثبت بر قصد خرید مجدد آنلاین را تعدیل می کند.
به تصویر صفحه مراجعه شود شکل 1- مدل مفهومی پژوهش 4- روش شناسی تحقیق در این تحقیق به بررسي تاثیر رضایت مشتری، اعتماد، قطعیت، و تبلیغات کلامی مثبت بر قصد خرید مجدد با تاکید بر شبکه های اجتماعی پرداخته شده است.
نتايج حاصل از تحليل آماري پرسشنامههاي اخذ شده از نمونه آماري مورد بررسي که شامل 380 نفر از مشتریان فروشگاههای اینترنتی در ایران است، حاكي از آن بود، رضایت مشتری، اعتماد، تبلیغات کلامی مثبت، و قطعیت مشتری بر قصد خرید مجدد آنلاین تاثیر دارد.
همچنین نتایج تحقیق نشان داد که شبکه های اجتماعی تاثیر تبلیغات کلامی مثبت بر قصد خرید مجدد آنلاین را تعدیل می کند.
کیتاپسی و همکاران (2014) در تحقیق خود نشان دادند که رضایت مشتری، و تبلیغات دهان به دهان مثبت بر قصد خرید مجدد تاثیر دارد.
هسو و همکاران (2015) در تحقیق خود نشان دادند که اعتماد و رضایت مشتری بر قصد خرید مجدد تاثیر دارد.