چکیده:
امروزه اگر تصور کنیم که مشتریان وفادار دائم العمر داریم در توهم به سر می بریم. همواره باید یک نگرانی مثبت برای از دست دادن مشتریان داشته باشیم؛ چون رقبا نیز پیوسته به آگاهی و تلاش خود می افزایند. در چنین محیطی، مدیریت ناگزیر است در همه تصمیم گیری ها میزان ریسک را مورد ارزیابی قرار دهد و هوشمندانه عمل کند. اطلاعات دقیق، به روز و شفاف، ریسک تصمیم گیری غلط را کاهش می دهد و این یکی از دلایل مهم ضرورت انجام تحقیقات بازاریابی و ارتقای هوشمند بازاریابی در نهاد سازمان است. در این تحقیق تلاش شده تا به معرفی مدل بازاریابی هوشمند در شرکت سرمایه گذاری گسترش پایا صنعت سینامبادرت گردد. نتایج تحلیل دادههای به دست آمده با تکنیک دلفی فازی نشان داده که مهمترین ابعاد مدل بازاریابی هوشمند در 3 فاز (ورودی، تحلیل و خروجی) 13 مؤلفه کلی و 42 شاخص شناسایی گردیدند.در نهایت با توجه به تحلیلهای انجام شده مدل نهایی بازاریابی هوشمندی در شرکت سرمایهگذاری در سه فاز طراحی گردید.
Abstract Today, we are in the illusion of imagining that we have permanent loyal customers. We always have to be positive about losing customers because competitors are constantly increasing their awareness and effort. In such an environment, management has to evaluate and act wisely in all decisions. In this one-year study, the Fuzzy Delphi method introduced an intelligent marketing model for the sustainable expansion of the Sinai industry. The results show that the most important dimensions of the smart marketing model in three phases (input, analysis and output) are 13 general components and 42 indicators. Finally, based on the analysis performed, the final model of intelligent marketing was designed in three phases. Respected managers in this field are suggested to use the proposed model in order to create a competitive advantage.
خلاصه ماشینی:
ارائه مدل بازاريابي هوشمند در شرکت هاي سرمايه گذاري (مورد مطالعه : گسترش پايا صنعت سينا) محمد ابوالمعصوم ١*، اصغر مشبکي اصفهاني ٢ و عبدالله نعامي 3 تاريخ دريافت : ١٣٩٨/١٠/٢٤ تاريخ پذيرش : ٩٩/٦/١٩ چکيده امروزه اگر چنين پنداشته شود که مشتريان وفادار دائم العمر وجود دارند، اشتباه است .
نتايج تحليل داده هاي بدست آمده با روش دلفي فازي نشان داده که مهم ترين ابعاد مدل بازاريابي هوشمند در ٣ فاز (ورودي، تحليل و خروجي) ١٣ مؤلفه کلي و ٤٢ شاخص شناسايي شده است .
در رابطه با سيستم هاي داده هاي مديريت ١ صاحب نظران تعاريفي گوناگون را ارائه کرده اند که برخي از اين تعاريف در بيان خواهند شد: 1 -Management Information Systems (MIS) سیستم دادههایی مدیریت عبارت است از یک سیستم جامع ماشین- کاربر که برای آمادهسازی دادههای جهت پشتیبانی عملیات و وظایف تصمیمگیری در یک سازمان بکار میرود؛ این سیستم از سختافزار و نرمافزار کامپیوتری و رویههای کاری و پایگاه دادههایی و مدلهایی برای تجزیه و تحلیل, برنامهریزی» کنترل و تصمیمگیری استفاده میکنند (2000 ,فط۶ط120).
(& Ahmadpour, 2017 براي دست يابي به اهداف واحد بازاريابي از راه سيستم هاي داده اي ، يکي از مهم ترين موضوع ها (در طراحي و توسعه آن )، بررسي نيازهاي داده اي مديران است .
فرايند تجزيه و تحليل داده ها در پژوهش بدين صورت بود که در گام اول اين پژوهش ، در مرحله کدگذاري باز با بررسي پژوهش هاي انجام شده به وسيله پژوهشگران بازاريابي با استفاده از روش مرور متون در نهايت فهرستي از مضامين کليدي و ابعاد مدل بازاريابي هوشمند شناسايي و دسته بندي شدند.