چکیده:
این تحقیق به بررسی بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر مدیریت بازاریابی و عملکرد فروشگاههای زنجیرهای شهروند پرداخته است. دادههای متغیرهای مورد مطالعه از پرسشنامههای فناوری اطلاعات رضایی (1395)، پرسشنامه مدیریت بازاریابی پورنبی (1394) و پرسشنامه عملکرد احمدی (1392) گردآوری شد. در راستای دستیابی به اهداف تحقیق دو فرضیه آزمون شد. تحلیل دادهها با استفاده از روش ضریب همبستگی از نرم افزار spss نسخه 26 انجام پذیرفت. بر اساس تحلیل آماری نتایج در سطح خطای پنج درصد نشان داد: فرضیه اول تحقیق: فناوری اطلاعات بر مدیریت بازاریابی (امنیت شغلی، آموزش-های متنوع و گسترده، ارائه پاداشهای سخاوتمندانه، تسهیم اطلاعات، توانمندسازی کارکنان، کاهش فاصله طبقاتی در میان کارکنان) تاثیر مثبت و معنیدار دارد. فرضیه دوم تحقیق: فناوری اطلاعات بر عملکرد کارکنان (قابلیت اعتماد، نگرش، کیفیت کار، ابتکار عمل، قضاوت، همکاری، کمیت کار، امنیت، یادگیری و توسعه شخصی، شخص و مولفه رهبری) فروشگاههای زنجیرهای شهروند تاثیر ندارد.
This study examines the impact of information technology on marketing management and the performance of citizen chain stores. The data of the studied variables were collected from Rezaei Information Technology Questionnaire (2015), Pournabi Marketing Management Questionnaire (2015) and Ahmadi Performance Questionnaire (2013). In order to achieve the research objectives, two hypotheses were tested. Data analysis was performed using correlation coefficient method from SPSS software version 26. Based on statistical analysis, the results showed a level of error of five percent: The first hypothesis of the research: information technology on marketing management (job security, diverse and extensive training, providing generous rewards, information sharing, employee empowerment, reducing class gap between Employees) has a positive and significant impact. The second hypothesis of the research: Information technology does not affect the performance of employees (reliability, attitude, quality of work, initiative, judgment, cooperation, quantity of work, security, personal learning and development, person and leadership component) of citizen chain stores.
خلاصه ماشینی:
بر اساس تحليل آماري نتايج در سطح خطاي پنج درصد نشان داد: فرضيه اول تحقيق : فناوري اطلاعات بر مديريت بازاريابي (امنيت شغلي ، آمـوزش هـاي متنـوع و گسترده ، ارائه پاداش هاي سخاوتمندانه ، تسهيم اطلاعات ، توانمندسازي کارکنان ، کاهش فاصله طبقاتي در ميان کارکنان ) تاثير مثبت و معنيدار دارد.
احمدي و ابراهيمي (١٣٩٥) در پژوهشي با عنوان «ارزيابي عملکرد کارکنان شرکت هاي کامپيوتري شيراز بر اساس مهندسي مجدد فرآيند کسب و کار با تاکيد بر سرمايه گذاري فناوري اطلاعات ، با استفاده از شبکه عصبي مصنوعي و ارائه راهکارهاي لازم به منظور بهبود عملکرد کارکنان » به نتايج زير دست يافتند: سه عامل مهم يعني تحول گرايي، کنترل و بازخورد، پايداري و انعطاف پذيري نقش موثري را در اين زمينه ايفا نموده اند.
نتايج حاصله حاکي از آن است که به احتمال ٩٥ درصد ارزيابي عملکرد کارکنان شرکت هاي کامپيوتري شيراز بر اساس مهندسي مجدد فرآيند کسب و کار با تاکيد بر سرمايه گذاري فناوري 1 Zhao 2 Sahin & Topal اطلاعات ، بر بهود عملکرد کارکنان تاثير دارد.
آزمون فرضيه اول پژوهش جدول (٢) نتيجه ي آزمون رگرسيون دو متغيره را براي فرضيه اول تحقيق «فناوري اطلاعات بر مديريت بازاريابي (امنيت شغلي ، آموزش هاي متنوع و گسترده ، ارائه پاداش هاي سخاوتمندانه ، تسهيم اطلاعات ، توانمندسازي کارکنان و کاهش فاصله طبقاتي در ميان کارکنان ) را در کارکنان فروشگاه هاي زنجيره اي شهروند تاثير مثبت و معنادار دارد» نشان ميدهد.