چکیده:
سازمان یک سیستم اجتماعی است که در آن افراد برای رسیدن به اهدافی متداول با هم در تعاملاند. ما شتابی را برای تغییر در سیستمهای ارزشی گسترده جهانی، انطباق با نگرشها و اهداف جدید و وضعیتهایی را که به تغییر سریع جوامع منجر میشود، مشاهده مینماییم. برای بقا و توسعه، یک سازمان اول باید بداند که چگونه فرصتها را پیش بینی کند و آنها را تبدیل به سرمایه کند و آسیبها را کاهش داده و یا رفع کند. دوم اینکه سازمان باید توانائی مدیریت موثر خود را ثابت کند و فرایند تغییر را از طریق بررسی با جزئیات از گذشته و حال آن انجام دهد که اینها فرضیات اصلیای هستند که مدیریت تغییر مبتنی بر آنها است. تحقیق و عمل به مدلهای مدیریت تغییر یک مبنا را برای فهم فرایندهای تغییر و مکانیزمهایی در سطح فردی و در سطح سازمانی خلاصه کرده است. در ذیل ما تعدادی از مدلهای تغییر را که ممکن است در مدیریت تغییر در سازمانهای اقتصادی سودمند باشند و امکان کاربرد و اجرای آنها به طور موثری برای شناسایی نتایج تغییر در سازمانها ارائه شده است را بیان مینماییم.
Organization is a social system in which people interact with each other to achieve common goals. We are seeing acceleration for change in global value systems, adaptation to new attitudes and goals, and situations that lead to rapid societal change. To survive and thrive, an organization must first know how to anticipate opportunities, turn them into capital, and reduce or eliminate harm. Second, the organization must prove its ability to effectively manage and carry out the change process by examining in detail its past and present, which are the main assumptions on which change management is based. Research and practice of change management models have summarized a basis for understanding change processes and mechanisms at the individual and organizational levels. Below we present a number of models of change that may be useful in managing change in economic organizations and the possibility of their application and implementation to identify the results of change in organizations is presented.
خلاصه ماشینی:
اهداف تحقیق مدلهای مدیریت تغییر ارائه شده در این مطالعه هر کدام در یک نوع خاص گامهای طراحی، اجرا و حفظ تغییرات در سازمانها را شرح میدهند و ماهیت این مدلهای اجرا شده برای تغییر سریع رخ نمیدهد که این برای مدیران و افراد سازمان مهم است و همه آنها را از اثرات آنها و کارشان در فرایند تغییر آگاه میکند.
ما اهداف زیر را برای این تحقیق شناسایی کردهایم: Vijayakumar تعیین اهداف و تعیین حالت مطلوب آینده برای سازمان یا تغییر شرایط حذف شرایط حاضر سازمان در رابطه با اهداف بالا تعیین فعالیتهایی که فرایندهای تغییر را نشان میدهد توسعه استراتژیها و برنامههای عملی برای مدیریت تغییر در طول فرایند تغییر اطمینان از بقای شرکت تعیین مزایای رقابتی که سازمان را از رقبای سازمانی متمایز میکند روششناسی به طور گستردهای تشخیص داده شده است که سازمانها تقریباً نیاز به تغییر بیشتری در همه زمینههای فعالیتی و نیز روی هر ورودی مادی و غیرمادی دارند و به طور گستردهتر، تغییر هر نوع دگرگون سازی، فرایند، فعالیت، عمل و سیستم است و در نهایت به عنوان «جدید» در همه جنبهها معرفی میشود.
(به تصوير صفحه مراجعه شود) شکل (1): گام های تغییر مدل LIPPITT'S مدل تغییرات سیستم سخت HSMC یک روش است که برای ترتیب دادن و مدیریت کردن تغییر ایجاد شده و توسعه یافته است.
“Review job satisfaction and organizational commitment managers and Sepah trainingcenters”.