خلاصه ماشینی:
"فصل اول با عنوان«آموزش هنر در آیینهی نظر»خود شامل هفت جستار است و در آن،با هنر و بازاندیشی مفهوم سواد،هنر و هوش چندگانه،هنر و پرورش منش و عادات ممتاز فکری،بدفهمیها و مغالطههای مربوط به ماهیت هنر،هنر و کارکردهای ابزاری/ثانوی،پیامدهای تربیت هنری/ منطق آموزش هنر و مبانی روانشناختی آموزش هنر آشنا میشویم.
اگر هدف تعلیم و تربیت،به عنوان یک فرایند، توسعه و تعمیق درک و فهم و اقسام معانی باشد که افراد میتوانند در طول حیات با آنها سروکار پیدا کنند،و اگر سواد فرایند ساخت و انتقال معنا در نظر گرفته شود،باید نتیجه گرفت که نظام آموزشی از تدارک دیدن فرصتهایی برای پرورش سواد،در اشکال متنوع آن (منطبق با تنوع در میراث فرهنگی مشترک بشر)ناگزیر است.
» «آموزش عمومی هنر:چیستی، چرایی و چگونگی»تلاش کوچکی است برای پاسخگویی به نیاز مبرم جامعهی آموزش و پرورش ایران به آثاری از این دست که باید در سایهی همت خیل عظیم صاحبان اندیشه در عرصهی هنر و تعلیم و تربیت تداوم یابد و به جریانی پویا و فعال تبدیل شود."