چکیده:
امروزه بازاریابی به نوعی با زندگی انسانها و بیشتر تصمیماتی که میگیرند از انتخاب محل زندگی، دانشگاه تا سبک زندگی وحتی کتابی که میخوانند عجین شده است. در عصر اطلاعات که مردم با حجم انبوهی از اطلاعات و تبلیغات مواجهند تصمیمگیری برای خرید، امری پیچیده و گاها ملالآور است. اکثر کسب و کارها در زمان تبلیغات، بودجههای مالی خود را مشخص میکنند و تقسیمبندی بودجهها را در بازههای زمانی مشخصی از سال، تعیین میکنند. زمانی که نیاز به بررسی کانالهای تبلیغات باشد، اکثر افراد متخصص در زمینه بازاریابی به مقایسهی دو دسته کلی بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین میپردازند. طبیعتا هر مدل از تبلیغات مزایا و معایب خاص خودش را دارد و باعث میشود افرادی جذب برند و تبلیغات و در نهایت سازمان شما شوند و افرادی نیز از تبلیغ شما خوششان نیاید و نتوانند با کسب و کار شما ارتباط خوبی برقرار کنند. در این مقاله رابطه بین بازاریابی آنلاین و بازاریابی آفلاین که جزئی از مباحث فراموش شده در مباحث بازاریابی و مدیریتی میباشد، مورد نقد و بررسی قرار گرفته شدهاست. در پایان استدلالها حاکی از آن است که با تلفیق بازاریابی آنلاین و آفلاین میتوان نتایج شگفتانگیزی از تبلیغات خود گرفت و سود حاصل از تبلیغات را چند برابر کرد.
Today, marketing affects people's lives and most of the decisions they make from choosing their place
of residence, the university to the lifestyle, and even the book they read. In the information age where
people are faced with a huge amount of information and advertising, making purchasing decisions is
complicated and sometimes frustrating. Most businesses at the time of advertising specify their
financial budgets and determine the breakdown of budgets in specific time periods of the year. When
there is a need to review advertising channels, most marketing professionals compare the two
categories of online marketing and online marketing. Naturally, every model of advertising has its
own advantages and disadvantages, which makes it possible for people to attract brands and
advertisements and ultimately your organization and people will not like your ad and will not be able
to establish a good relationship with your business. In this article, the relationship between online
marketing and offline marketing, which is part of the forgotten topics in marketing and management,
is reviewed.In the end, the arguments are that by combining online and offline marketing, you can get
amazing results from your ads and multiply the profits from the ads.
خلاصه ماشینی:
آنها دو رویکرد کاملا متفاوت هستند، اما آیا نتایج متفاوتی از هر کدام از آنها حاصل میشود؟ پاسخ به این سوال خیلی مشخص نیست؛ این روزها شاهد این هستیم که اکثر مردم در مورد انواع بازاریابی که یک شرکت میتواند داشته باشد صحبت میکنند؛ اما واقعیت این است که هنوز هم بسیاری از شرکتها از روشهای سنتی بازاریابی استفاده میکنند.
"سرجیو زیمن 1 در کتاب خود پایان عصر بازاریابی سنتی بازاریابی را این چنین تعریف میکند: بازاریابی درباره داشتن برنامهها و ترویجها و تبلیغات و هزاران چیز دیگری است که در متقاعد کردن مردم به خرید یک محصول، مؤثر واقع شوند.
فرض کنید که بازاریابی یا همان مارکتینگ را بعنوان یک کیک در نظر بگیریم، در اینصورت این کیک از برشهایی تشکیل شده است که شامل مواردزیراست: شناخت بازار شناسایی مشتریان هدف تعیین استراتژی فروش خدمات پشتیبانی ارتباط کاری قیمتگذاری محصولات وخدمات تبلیغات و غیره تبلیغات نیز یک برش از این کیک بوده و نقش مهمی در موفقیت شما دارد.
این روش برای شرکتهای که مایلند فعالیت های از راه دور خود را گسترش دهند و اصطلاحاً آن را به تجارت آنلاین تبدیل نمایند نیز ثمربخش است [2].
بازاریابی اینترنتی بیشتر مبتنی بر روشهای درونگرا یا جاذبهای (Inbound Marketing) بوده و از کانالهایی مانند: سایت و وبلاگ موتورهای جستجو (مانند گوگل) شبکه های اجتماعی (مانند اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و …) تبلیغات بنری و کلیکی ایمیل مارکتینگ و … استفاده میکند [5].