چکیده:
یحتاج روّاد الأعمال والمبدعون إلی تنمیه الاستراتیجیه وأدوات التسویق، وهی أدوات أوسع من التعاریف المتعارفه لدی الزبائن وتستهدف کل مؤسسه أو فرد بإمکانه التأثیر الإیجابی علی الأعمال الإبداعیه ذات الطبیعه المغامره. فی هذا الإطار یعد الاهتمام بدور هذه الأدوات وتأثیرها علی العلامه التجاریه للمؤسسه والثقافه التنظیمیه الإبداعیه، أحد الأهداف الهامه فی التسویق الإبداعی. من خلال مراجعه خلفیه البحث توصلنا إلی وجود شح فی عدد الدراسات لاسیما الدراسات التی تعتمد علی الدور الوسیط للثقافه التنظیمیه الإبداعیه. یُصنّف البحث الحالی ضمن البحوث التوظیفیه، وقد اعتمد علی المنهج الوصفی الترابطی. فی قسم تحلیل البیانات أظهر اختبار کولموجوروف-سمیرنوف أنّ توزیع البیانات لم یکن طبیعیاً؛ لهذا قمنا بتحلیل البیانات عبر تقنیه Smart Pls. تغطی طریقه (PLS) ثلاثه أقسام من أجل التوفیق لصحه نماذج المعادلات الهیکلیه وتقییمها. وهذه الأقسام الثلاثه هی توفیق نماذج المقیاس، وتوفیق النموذج الهیکلی، وتوفیق النموذج الکلی. أظهرت نتائج البحث بأنّ النموذج المفهومی للتوفیق کان مناسباً، کما أننا استخدمنا معامل المسار ومقدار إحصاء "تی" لدراسه الفرضیات وقد تم التأکد من صحتها. وخلصنا إلی أنّ وجود تأثیر للمزیج التسویقی الإبداعی علی العلامه التجاریه للمؤسسه باعتماد الدور الوسیط للثقافه التنظیمیه الإبداعیه فی صناعه السیارات الإیرانیه
کارافرینان به توسعه استراتژی و ابزار بازاریابی نیاز دارند که فراتر از تعاریف متعارف مشتری بوده و هر سازمان
یا فردی را که میتواند تاثیر مثبت بر کسبوکار مخاطرهامیز کارافرینانه داشته باشدء هدف بازاریابی قرار
میدهند. در این معناء یکی از نقشهای مهم بازاریابی کارافرینانه اهتمام در تاثیر ان بر برند سازمان و
فرهنگسازمانی کارافرینانه میباشد. با ارزیابی پیشینههای موجود در این حوزهء کمبود پژوهشی در این موضوع
بخصوص با نقش میانجی فرهنگسازمانی کارافرینانه احساس میشود. پژوهش حاضر بر اساس هدف کاربردی
و بر اساس ماهیت و روش» توصیفی- همبستگی است. در بخش تجزیهوتحلیل یافتههای ازمون کولموگروف-
اسمیرنوف نشان دادء توزیع دادهها نرمال نبوده براین اساس برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار اسمارت پی
ال اس' استفاده گردید. روش پی ال اس برای برازش و ارزیابی روایی مدلهای معادلات ساختاری» سه بخش
را تحت پوشش قرار میدهد. برازش مدلهای اندازهگیری» برازش مدل ساختاریء برازش مدل کلی. نتایج نشان
داد مدل مفهومی از برازش مناسب برخوردار است. همچنین برای بررسی فرضیات پژوهش از ضریب مسیر و
مقدار اماری تی استفاده که همگی مورد تايید قرار گرفت و به این نتیجه رسیدیم که امیخته بازاریابی
کارافرینانه بر برند سازمان و فرهنگسازمانی کارافرینانه اثر دارد و از طرفی فرهنگسازمانی کارافرینانه بر برند
سازمان تاثیرگذار میباشد و نقش میانجی فرهنگسازمانی کارافرینانه بر رابطه بین امیخته بازاریابی کارافرینانه
بر برند سازمان اثرگذار میباشد۔
Entrepreneurs need to develop marketing strategies and tools that go beyond conventional customer definitions and target any organization or individual that can have a positive impact on a venture entrepreneurial business. In this sense, one of the important roles of entrepreneurial marketing is to focus on its impact on the brand of an organization and the entrepreneurial organizational culture. Assessing the existing backgrounds, a lack of research in this field is felt especially about the mediating role of entrepreneurial organizational culture. The present study is descriptive-correlation based on the applied purpose and based on the nature and method. In the analysis of Kolmogorov-Smirnov test results, the data distribution was not normal; therefore, Smart Pls software was used for the data analysis. The PLS method for fitting and evaluating the validity of structural equation models covers three parts. Fitting of measurement models, fit of structural model, fit of general model. The results showed that the conceptual model has a good fit. Also, to test the research hypotheses, the path coefficient and statistical value of t were used, all of which were confirmed, and we concluded that the entrepreneurial marketing mix has an effect on the brand of the organization and entrepreneurial culture Entrepreneurship affects the relationship between the entrepreneurial marketing mix and the brand of the organization.