چکیده:
شرکتهای نوپدید از آنجا که از نقدینگی و سرمایه بالا برخوردار نیستند، برای بقا و موفقیت در بازارهای رقابتی باید از روشهایی استفاده کنند که ضمن دستیابی به هزینههای پایین، بالاترین اثربخشی را در جذب و جلب مشتریان داشته باشند. این روشها در ادبیات بازاریابی، تحتعنوان بازاریابی رخنه در رشد شناخته میشوند. پژوهش حاضر باهدف شناسایی و تبیین عوامل کلیدی موفقیت در پیادهسازی استراتژی رخنه در رشد انجام پذیرفت. در این پژوهش، برای جمعآوری اطلاعات در بخش کیفی از مصاحبه و در بخش کمی از پرسشنامه استفاده شد که دادههای کیفی با نرمافزار اتلس تی و روش کدگذاری و دادههای کمی با روش دلفی فازی تحلیل گردید.یافتههای پژوهش در بخش کیفی، مبین شناسایی بیست عامل بهعنوان عوامل موفقیت در پیادهسازی استراتژی رخنه در رشد و یافتههای کمی، شامل اولویتبندی این عوامل بود. بدین ترتیب، نتایج پژوهش نشان داد که مهمترین عوامل موفقیت در پیادهسازی استراتژی رخنه در رشد در شرکتهای نوپدید، مهارتهای شناختی شالوده شکن، تسلط همزمان بر بازاریابی و برنامهنویسی، تسلط بر بازاریابی الکترونیکی و بازاریابی محتوا و بازاریابی از طریق افراد مشهور و اثرگذار است.
Since the startup companies do not enjoy high liquidity and capital, they should use effective methods to maximize efficiency for attracting customers at the lowest costs. These methods are known in the marketing literature as Growth Hacking Marketing. The present study was conducted to identify and explain the key factors of implementing the Growth Hacking Strategy in startup companies. In this study, interviews were used to collect data in the qualitative section and questionnaire was used in the quantitative section; the qualitative data were analyzed by ATLAS.ti Software and Coding Method and the quantitative data were analyzed by Fuzzy Delphi Method. The qualitative research findings identified twenty success factors in implementing growth hacking strategy and quantitative findings covered the prioritization of the success factors. The results of this study indicate that the most important success factors in implementing Growth Hacking in startups are groundbreaking cognitive skills, concurrent mastery of marketing and programming, proficiency at digital marketing and content marketing, and Influencer Marketing.
خلاصه ماشینی:
بدين ترتيب ، نتايج پژوهش نشان داد که مهم ترين عوامل موفقيت در پياده سازي استراتژي رخنه در رشد در شرکت هاي نوپديد، مهارت هاي شناختي شالوده شکن ، تسلط هم زمان بر بازاريابي و برنامه نويسي، تسلط بر بازاريابي الکترونيکي و بازاريابي محتوا و بازاريابي از طريق افراد مشهور و اثرگذار است .
بدين ترتيب ، نتايج پژوهش نشان دهنده آن است که مهم ترين عوامل در پياده ســازي رخنه در رشــد براي شرکت هاي نوپديد در اســتان لرستان عبارت اند از: تسلط هم زمان بر بازاريابي و برنامه نويســي، اشــراف بر بازاريابي محتوا، تفکر خلاق و تحليلي، بهره مندي از مهارت هاي شناختي شالوده شکن ، بازاريابي ويروسي، مهارت هاي فناوري مرتبط با کار، تارنگار و مهارت توليد محتواي جذاب ، تفکر نقادانه ، تســلط بر بازاريابي اينترنتي، حضور پررنگ و فعال در شــبکه هاي اجتماعي، اغواســازي و ايجاد اشتياق در مشتريان ، بازاريابي با استفاده از افراد مشهور، اشراف کامل بر تبليغات الکترونيک ، هوش بازاريابي، مهارت هاي آماري، تحليل و کدنويسي، شجاعت و شهامت نوآوري، مهارت هاي طراحي تارنما، مهارت حل مسئله پيچيده ، شبکه سازي و بازاريابي مجازي.
Growth hacking: A new marketing mindset, Depart ment of Business and Management Chair of Corporate strategies [Master thesis, Luiss Guido Carli University].
User acquisition growth hacks for startups: A case study [Master thesis, School of Electrical Engineering and Computer Science, Swe- den].
Growth hacking as a methodology for user retention in the entrepreneurial venture: A case study [Master thesis, School of Electrical Engineering and Computer Science, Sweden].