چکیده:
هدف این مطالعه بررسی عملکرد نوآوری محصول جدید در شرکتهای تولید کننده قطعات خودرو در ایران می باشد. این مطالعه از لحاظ هدف از نوع تحقیقات کاربردی بوده و از آنجایی که هدف پژوهش تعیین روابط علّی میان متغیرها میباشد، از نظر گردآوری دادهها توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق شامل تمام شرکتهای فعال در صنعت تولید قطعات و مجموعههای خودرو در ایران می باشد. پرسشنامه ساختار یافته برای جمع آوری داده ها از مدیران عالی این شرکتها مورد استفاده قرار گرفت. از 359 پرسشنامهای که از طریق ایمیل بین مدیران عامل تمامی این شرکتها توزیع گردید، تنها 226 پرسشنامه، بازگردانده شد، که 201 پرسشنامه قابل استفاده بود که این نشان دهنده نرخ بازگشت 9/55 درصد میباشد. فرضیه ها از طریق تحلیل همبستگی و تکنیک مدل سازی معادله ساختاری مورد آزمون قرار گرفت. تحلیل داده ها نشان می دهد که ماژولاریتی و نوآور بودن محصول اثر معنادار و مثبتی بر عملکرد نوآوری محصول دارند. نتایج همچنین نشان داد که یکپارچهسازی فناورانه تامینکننده به صورت مثبت و معناداری رابطه ماژولاریتی و عملکرد نوآوری محصول را تعدیل می کند .
The purpose of this paper is to examine the innovation performance of the new product in the manufacturers of automobile components and parts in Iran. This study was conducted using descriptive – correlation methodology. The study population consisted of all active manufacturers of automobile components and parts in Islamic Republic of Iran. Structured questionnaire was used to collect data from the CEO of these companies. Out of 359 questionnaires in which were distributed through email, 226 questionnaires were returned (201 valid), which was equivalent to a 55.9 percent return rate. Hypotheses were tested through correlation analysis and Structural Equation Modeling (SEM) technique. Data analyses show that product modularity and product innovativeness have a significant and positive effect on innovation performance of new product. Results also reveal that and supplier technological integration positively moderates the product modularity-new product performance relationship.
خلاصه ماشینی:
و دوم ، اگرچه ادبيات پيشنهاد مي کند که درگيري تأمين کننده در توسعه محصول جديد پيش بيني کننده معنادار اثر مثبث ماژولاريتي محصول بر عملکرد نوآوري محصول اسث ، وجود امکان اثر تعديل کنندگي آن بر رابط ه بين ماژولاريتي محصول و عملکرد نوآوري محصول به صورت تجربي ثابث نشده اسث اين مط العه با تحليل اثر تعديل گري يکپارچه سازي فناورانه تأمين کننده در توس--عه محصول جديد بر رابط ه ماژولاريتي – توس--عه محصول جديد، درک اينکه آيا هم افزايي براي دس--تيابي به س--ط ح بالاتري از عملکرد وجود دارد، و اينکه نقش يکپارچه گي بين وظيفه اي، درگير شدن تأمين کننده و ماژولار بودن محصول در کمک به افزايش عملکرد نوآوري محصول چيس--ث را ممکن مي س--ازد.
بنابراين ما در اين مط العه در پي پاس--خ به دو س--ؤال ذيل مي باشيم : اول، بررسي اينک--ه آيا ماژولار بودن و نوآوربودن در محصول تأثير مثب--ث و معناداري بر عملکرد نوآوري محصول دارد يا خير؟ و دوم ، تحليل اينکه آيا يکپارچه سازي فناورانه تأمين کننده در توسعه محصول رابط ه بين ماژولاريتي محصول و عملکرد نوآوري محصول را تعديل مي کند يا خير؟ اين مقاله مط ابق ذيل سازماندهي مي شود.
Modularity and the impact on new product development time performance: Investigating the moderating effects of supplier involvement and interfunctional integration.
(2004), “Product development time performance: investigating the effect on interactions between drivers”, Journal of Product Innovation Management, Vol. 21, pp.