چکیده:
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی رابطه های شیوه های تدریس و مدیریت کلاسهای مجازی توسط معلم با سرزندگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان خوی بود. نوع پژوهش حاضر بر اساس اهداف، از نوع کاربردی و از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش، دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهرستان خوی در سال تحصیلی 1400-1399 است که تعداد آنها 370 نفر از دانش آموزان دختر دوره دوم ابتدایی شهرستان خوی میباشد. برای این منظور 50 نفر از دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی از طریق نمونهگیری تصادفی خوشهای چند مرحلهای انتخاب شده و به طور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند (25 نفر گروه آزمایش و 25 نفر گروه کنترل). ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه میباشد همچنین در این پژوهش از روشهای اماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار، جداول و نمودارها) و آمار استنباطی از روش تحلیل کواریانس استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین شیوههای تدریس و مدیریت کلاسهای مجازی توسط معلم با سرزندگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی خوی رابطه وجود دارد.
خلاصه ماشینی:
نتایج تحقیق نشان داد که بین شیوه های تدریس و مدیریت کلاس های مجازی توسط معلم با سرزندگی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره ابتدایی خوی رابطه وجود دارد.
Solberg , Hopkins , Ommundsen & Halvari 6 .
جدول شماره ٤-١١: آزمون کواریانس ارتباط مدیریت کلاس مجازی توسط معلم با سرزندگی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خوی (رجوع شود به تصویر صفحه) با توجه به نتاج بدست آمده از جدول شماره ٤-١١ در اولین سطر این جدول ، Corrected model قرار دارد که برآورد مجموع مربعات خطا را بدون در نظر گرفتن مقدار عرض از مبدا (μ) نشان میدهد.
برای بررسی مدیریت کلاس مجازی توسط معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خوی از آزمون کواریانس یک راهه استفاده شده است .
جدول شماره ٤-١٤ آزمون کواریانس ارتباط مدیریت کلاس مجازی توسط معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خوی (رجوع شود به تصویر صفحه) با توجه به نتاج بدست آمده از جدول شماره ٤-١٤ در اولین سطر این جدول ، Corrected model قرار دارد که برآورد مجموع مربعات خطا را بدون در نظر گرفتن مقدار عرض از مبدا (μ) نشان میدهد.
همچنین بر اساس سطح معنی داری بدست آمده که کمتر از ٠/٠٥ می باشد، بین مدیریت کلاس مجازی توسط معلم با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ابتدایی شهرستان خوی متغیر رابطه خطی برقرار است ، به این معنی که با افزایش یکی، دیگری نیز افزایش مییابد.