چکیده:
هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آموزش مجازی بر بهداشت روانی دانش آموزان هنرستان دخترانه
شهرستان بندرلنگه می باشد. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی است.
جامعه آماری این پژوهش شامل ٢٠٥ نفز از کلیه دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه
می باشند. در این پژوهش از روش نمونه گیری تصادفی ساده برای تعیین نمونه مورد نظر استفاده گردید که
که با استفاده از روش کوکران و جدول مورگان ١٣٤ نفر به عنوان جامعه آماری انتخاب گردیده است.
ابزار پژوهش در این تحقیق شامل دو پرسشنامه محقق ساخته آموزش مجازی و پرسشنامه استاندارد
بهداشت روانی (21-DASS) مقیاس افسردگی، اضطراب و استرس در سال ١٩٩٥ توسط لاویبند و
لاویبوند است. روایی پرسشنامه های مذکور بر مبنای دیدگاه خبرگان و پایایی آن نیز بر اساس آزمون
آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت که برای پرسشنامه اول ٠/٧١٨و برای پرسشنامه دوم ٨٨٠/. مورد
ارزیابی و محاسبه گردید که بیانگر پایایی مطلوب پرسشنامه های تحقیق می باشد. در این پژوهش از روش
رگرسیون خطی جهت پیش بینی میزان تاثیر متغیرها بر یکدیگر استفاده استفاده شده است. نتایج حاصل از
این پژوهش نشان داد آموزش مجازی بر اضطراب و استرس دانش آموزان تاثیر متفی دارد و بر افسردگی
دانش آموزان تاثیری ندارد.
خلاصه ماشینی:
com چکيده هدف اصلي اين تحقيق بررسي تاثير آموزش مجازي بر بهداشت رواني دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه مي باشد.
در اينجا قصد داريم تاثيرات فضاي مجازي را بر سلامت رواني و اجتماعي دانش آموزان بررسي کنيم ، به نظر مي رسد راه حل منطقي اين است که ابتدا آن مشکل شناسايي شود، سپس به صورت علمي مورد بررسي قرار گيرد.
امروزه دانش آموزان به ميزان زيادي از شبکه هاي مجازي استفاده مي کنند و اين مسئله باعث شده ابعاد مختلف زندگي آنها از جمله سلامت اجتماعي آنها را تحت تاثير قرار بگيرد.
فرضيه هاي تحقيق فرضيه اصلي آموزش مجازي بر بهداشت رواني دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه تاثير معني داري دارد.
بررسي فرضيات پژوهش فرضيه اصلي آموزش مجازي بر بهداشت رواني دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه تاثير معني داري دارد.
٩٠٦ بدست آمده است که بيانگر آنست که ٩٠/٦ درصد از تغييرات مربوط به بهداشت رواني دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه توسط استفاده آموزش مجازي قابل تبيين و توضيح ميباشد.
٨فرضيه ويژه دوم آموزش مجازي بر اضطراب دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه تاثير معني داري دارد.
٩٧٨ بدست آمده است که بيانگر آنست که ٩٧/٨ درصد از تغييرات مربوط به اضطراب دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه توسط آموزش مجازي قابل تبيين و توضيح مي باشد.
فرضيه ويژه سوم آموزش مجازي بر استرس دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه تاثير معني داري دارد.
لذا پژوهش حاضر به بررسي تاثير آموزش مجازي بر بهداشت رواني دانش آموزان هنرستان دخترانه شهرستان بندرلنگه پرداخته شد.