چکیده:
این پژوهش با هدف بررسی تاثیر چابکی سازمانی بر سبکهای مدیران بازاریابی با نقش میانجی مدیربت دانش در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی, و از نوع تحقیقات توصیفی - پیمایشی است؛ زیرا در سازمانی زنده و پویا انجام میشود البته تحقیق میدانی, بیشتر یک جهتگیری نسبت به امر تحقیق است تا یکسری روش ها و تاکتیک های کاربردی. این روش بیشتر شبیه چیزی است که در برگیرنده فعالیتهای هر روش ممکن برای دستیابی به دانستههای مورد نظر و فرآیندهای تحلیل اطلاعات است. جامعه آماری این پژوهش اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان میباشد. این اداره دارای ۵۰۰ نفر کارمند میباشد. با توجه به این که حجم جامعه مشخص و حدود میباشد برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده خواهد شد. که حجم نمونه ۲۱۷ نفر بدست آمده است. و برای نمونهگیری از روش روش نمونهگیری مورد استفاده در این تحقیق, روش نمونهگیری تصادفی خوشهای است. برای جمع آوری دادهها از پرسش نامه استفاده شده است. که روایی آن توسط استاد راهنما و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برای همه متغیرها بیشتر از ۰/۷ بدست آمده است. برای تحلیل دادهای جمع آوری شده از دو نرم افزار SPSS و , LISRELو برای بررسی فرضیات پژوهش از معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که چابکی سازمانی بر مدیریت دانش تاثیر مثبت دارد. چابکی سازمانی بر سبکهای مدیران بازاربابی تاثیر مثبت دارد. مدیربت دانش بر سبکهای مدبران بازاریابی تاثیر مثبت دارد. و همچنین چابکی سازمانی بر سبکهای مدیران بازاریابی با نقش میانجی مدیربت دانش تاثیر مثبت دارد.