امروزه شرکت ها باید رعایت اصول اخلاقی و پذیرش مسيولیت اجتماعی را به شکل عملی نشان دهند. قضاوت ما درباره شرکت ها از طریق کیفیت محصولاتی که ارايه می دهند، امادگی ان ها در رفع نیازمندی ها و انتظارات مشتری و نیز میان صداقت ان ها صورت می گیرد. امروزه شرکت ها براساس اصول اخلاقی ارزیابی می شوند، لذا مردم تنها به شرکت هایی واکنش مثبت نشان می دهند که مسيولیت اجتماعی را رعایت می کنند. مشارکت در امور عام المنفعه، پشتیبانی از کارهای ارزشمند اجتماعی و شفافیت عملکرد از جمله این اقدامات ضروری شرکت ها هستند. بصورت کاربردی، رعایت اصول اخلاقی در امیخته های بازاریابی از قبیل محصول، قیمت، تبلیغات، توزیع، وجود مسوولیت اجتماعی بالا در سازمان و رفتار مناسب کارکنان فروش در برخورد با مشتریان، منجر به ارتقای عملکرد شرکت در رابطه با بازاریابی محصولات و افزایش سطح فروش خواهد شد. قرار گرفتن ارزش اخلاقی در راهبردهای سازمانی، سازمان را در بلند مدت از سایر سازمان های موجود در یک صنعت جدا می کند و تبدیل به نوعی مزیت رقابتی می شود که شرکت را از رقبایش متمایز می سازد. این مباحث، لزوم توجه به مقوله "بازاریابی اخلاقی" را بهتر روشن می سازد. در این تحقیق به شکل توصیفی، به بررسی نقش اخلاق و مسيولیت پذیری اجتماعی در بازاریابی سازمان ها و شرکت ها پرداخته و با مروری کوتاه به تعاریف و ادبیات عوامل تاثیرگذار در این حوزه و سپس مفهوم بازاریابی اسلامی و امکان تلفیق امیخته ان با امیخته بازاریابی معاصر، موضوع اخلاق را در بازاریابی روشن تر و برجسته تر می نماییم" .