چکیده:
فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر جنبه از زندگی جامعه موثر بوده است و تغییرات زیادی را در روشهای مختلف انجام کار عادیمان به وجود آورده است. ابزارهای ارتباط دیجیتال تقریبا تمام زندگی امروزی ما را احاطه کردهاند. این گستردگی استفاده از اینترنت و ابزارهای دیجیتال از نگاه بیزینس و برای مدیران کسب و کارها یک فرصت بینظیر است. چرا که دسترسی به مخاطبان هدف کسب و کارها و مصرفکنندگان محصولات و خدمات هیچ وقت به این آسانی نبوده است. گره خوردن زندگی مردم با فضای دیجیتال موجب پیدایش مفهوم جدید و جذابی به نام "دیجیتال مارکتینگ" شد. در این عرصه که تجارت و بازاریابی به آن سمت سوق پیدا میکنند، تکنیکها و ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای صاحبان مشاغل بهترین شانس را برای رقابت، بقا و حتی رشد کسب و کارشان فراهم میکند. بنابر، این تغییر بزرگ در دنیای تجارت، اهمیت دیجیتال مارکتینگ (digital marketing) یا بازاریابی دیجیتال، روز به روز افزایش مییابد. هدف اصلی در پژوهش پیشرو تعریف مقوله دیجیتال مارکتینگ و بررسی تاثیر ابزارهای آن در موفقیت کسب و کارها میباشد. روش تحقیق پژوهش حاضر ترکیبی است از روشهای توصیفی، اسنادی، کتابخانهای و تحلیلی که تحلیل نهایی مطالب به شیوه تجزیه و تحلیل کیفی صورت گرفته است.
Information and communication technology has been effective in every aspect of society and has brought about many changes in the various ways we do our normal work. Digital communication tools surround almost all of our lives today. This widespread use of the Internet and digital tools is a unique business opportunity for business executives. Because reaching the target audience of businesses and consumers of products and services has never been so easy. The intertwining of people's lives with digital space has led to the emergence of a new and fascinating concept called "digital marketing". In this area where business and marketing are heading, digital marketing techniques and tools provide business owners with the best chance to compete, survive and even grow their business. Therefore, this great change in the world of business, the importance of digital marketing (digital marketing) or digital marketing, is increasing day by day. The main purpose of this research is to define the category of digital marketing and examine the impact of its tools on the success of businesses. Research Method The present study is a combination of descriptive, documentary, library and analytical methods that the final analysis of the content has been done by qualitative analysis.
خلاصه ماشینی:
از دیگر نتایج این پژوهش میتوان به استراتژیها و ملاکهایی اشاره نمود از جمله " تغییر شیوههای بازاریابی سنتی به شیوههای مدرن (دیجیتال از قبیل لینکدین)، برقراری ارتباط با افراد متخصص در سراسر دنیا در کمترین زمان و هزینه، انتخاب هدفمند از طریق بازاریابی دیجیتال در لینکدین، بازدهی بالای تبلیغات کسب و کار به دلیل مخاطبان بیشتر ، با استفاده از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال در لینکدین امکان تبلیغات وسیعی بدون هزینه برای محصول یا خدمات، کاهش تعداد واسطهها در کسب و کار و .....
سؤالات تحقیق - چگونه ابزار دیجیتال مارکتینگ بر موفقیت کسب و کارها تأثیر میگذارد؟ - مهمترین عامل در موفقیت بازاریابی دیجیتال چیست؟ - اصولاً تأثیر تکنولوژی بر مشاغل چه ابعادی دارد؟ - آیا توسعة تکنولوژی باعث ایجاد زبان مشترک با جهان اطراف گردیده است؟ پاسخ سوالات - همه کسب و کارها در پی جذب مخاطبان بیشتر هستند و استفاده از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای این کار یکی از بهترین موارد مورد استفاده میباشد چرا که در دنیای امروز، اینترنت و هرآنچه که در آن صورت میگیرد، از جمله بازاریابی اینترنتی و دیجیتال، نسبت به روشهای سنتی دارای برتری نسبی هستند.
همه کسب و کارها در پی جذب مخاطبان بیشتر هستند و استفاده از استراتژیهای دیجیتال مارکتینگ برای این کار یکی از بهترین موارد مورد استفاده میباشد چرا که در دنیای امروز، اینترنت و هرآنچه که در آن صورت میگیرد، از جمله بازاریابی اینترنتی و دیجیتال، نسبت به روشهای سنتی دارای برتری نسبی هستند.