خلاصه ماشینی:
"بسیاری از مردم،تجارت الکترونیک را منحصر به خرید و فروش از طریق شبکه اینترنت میدانند،درحالیکه این امر فقط بخش کوچکی از تجارت الکترونیک را تشکیل میدهد و این مفهوم اکنون گستره وسیعی از جنبههای مختلف تجاری و اقتصادی را دربرگرفته است.
B2B در جایی استفاده میشود که بخواهیم خرید و فروش عمده رابه کمک تجارت الکترونیکی انجام دهیم و خارج از حیطه خردهفروشان عمل نماییم،چرا که خردهفروشی در اینترنت با خطرات بسیار همراه است،زیرا مشتریان تمایل ندارند تا همه چیز را از روی اینترنت خریداری کنند و فقط روی برخی از اجناس دست میگذارند و سایر موارد برایشان اهمیت چندانی ندارد.
بسیاری از مشتریان نسبت به دزدیده شدن اطلاعات شخصیشان توسط هکرها بسیار حساس شدهاند و این امر باعث کاهش معاملات الکترونیکی در مقاطع و فواصل زمانی زیادی شده،اما معاملات را به نقطه صفر نرسانده است و مردم هنوز هم از فروشگاههای ONLINE استفاده میکنند.
تجارت CONSUMER TO BUSINESS)C2C ) مصرفکننده با فروشنده:درحالیکه بازار مصرف دزدیده شدن اطلاعات شخصی توسط هکرها حساسیتهای زیادی را ایجاد کرد، اما معاملات الکترونیکی به نقطه صفر نرسید و مردم هنوز هم از فروشکاههای ONLINE استفاده میکنند.
برای اینکه مدل این آژانسهای فروش به سوددهی منتهی شود،بایستی از یک استراتژی فروش استفاده کنند مانند PRICELINE که خود را با این استراتژی تطبیق داده است.
برای گسترش و پذیرش تجارت الکترونیک لازم است که پیشنیازهای رشد این تکنولوژی مهیا شود، از جمله این پیشنیازها،میتوان به زیرساختار مخابراتی،مسایل قانونی و ایمنی پیامرسانی و نیز مبادله الکترونیکی دادهها اشاره کرد."