چکیده:
هدف این پژوهش، ارائه مدل ساختاری استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی با تاکید بر واسطه گری تمایل رفتاری، سهولت و سودمندی ادراک شده می باشد. در این تحقیق که مطالعه ای توصیفی پیمایشی است 150نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور تهران در سال تحصیلی 1400-1399 به روش تصادفی طبقه بندی شده انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه استاندارد رضایت کاربر، کیفیت سیستم و استفاده از سیستم رامیرز کرا و همکاران (2017)، قصد رفتاری ونکاتش و بلا (2008)، سودمندی و سهولت دیویس(1989)، هنجار ذهنی و خودکارآمدی عبدالله و وارد (2016) و کیفیت خدمات سیدرال و همکاران (2017) بود. داده ها به کمک روش معادلات ساختاری از طریق نرم افزار پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان داد؛ هرچه دانشجویان کار کردن با سیستم را آسانتر بدانند، از سیستم یادگیری الکترونیکی بیشتر استفاده می کنند. احساس خودکارآمدی، رضایت کاربر، هنجار ذهنی و کیفیت سیستم می توانند در درک آسانی کار با سیستم یادگیری الکترونیکی نقش داشته باشند از سویی کیفیت خدمات و کیفیت سیستم هرچه بهتر باشند سبب می شوند افراد احساس کنند که سیستم یادگیری الکترونیکی سودمند است. رضایت کاربر، کیفیت سیستم، هنجار ذهنی و خودکارآمدی از طریق سودمندی، سهولت ادراک شده و تمایل رفتاری بر استفاده از سیستم یادگیری الکترونیکی اثرگذارند.
The purpose of this study is to present a structural model of using e-learning system with emphasis on mediation of behavioral tendency, ease and perceived usefulness.In this research, which is a descriptive survey study, 150 students of Payame Noor University of Tehran in the academic year 2020-2021, who were randomly selected, participated. Measurement tool, standard questionnaire; user Satisfaction, System Quality and Use of System of Ramiers crra et al (2017), Behavioral Tendency of Venkatesh and Bala (2008), Perceived ease, perceived usefulness of Davis(1989), Subjective Norm and Self -efficacy of Abdullah and Ward (2016) and Service Quality of Cidral and et al (2017) . Finally, the data were analyzed using structural equation testing and PLS software. The findings also indicated that factors such as; Feeling of self-efficacy, user satisfaction, subjective norm and system quality can have a direct impact on perceived ease. The quality of service and the quality of the system also make people feel that using an e-learning system is beneficial. Overall ; User satisfaction, system quality, subjective norm and self-efficacy through utility mediation, perceived ease and behavioral tendency were all influential on the use of e-learning system