چکیده:
هدف از این مطالعه طراحی یک مدل آموزشی برای صنعت بیمه با رویکرد توسعه فردی در تهران بود. روش تحقیق روش اکتشافی( کیفی – کمی) با استفاده از روش تئوری زمینه ای و مدل معادلات ساختاری بود. جامعه پژوهش در بخش کیفی21 نفر متشکل از خبرگان حوزه برنامهریزی آموزشی در صنعت بیمه و در قسمت کمی 163 کارشناس شرکت آتیهسازان حافظ در تهران در سال 1399 بودند که به روش نمونهگیری تصادفی خوشهای انتخاب شدند. ابزار تحقیق، مصاحبه نیمهساختاریافته و یک پرسشنامه محقق ساخته اندازهگیری الگوی آموزشی با رویکرد توسعه فردی در کارکنان بیمه میباشد. دادهها در بخش کیفی با استفاده از روش تئوری اکتشافی جمعآوری و سپس با آزمایش مدل معادلات ساختاری در نرمافزار pls تحلیل شد. نتایج نشان داد که 10 مؤلفه اساسی از جمله قابلیت نام تجاری و ارائه خدمات مطلوب از جمله خدمات آموزشی، بهبود دانش روانشناختی، آموزش مقدماتی و پیشرفته تحقیق، بهبود کیفیت فرایندهای آموزشی، راهنمایی شغلی مدون، فرهنگ یادگیری، شفافیت و کارایی فرایند اجرایی، توسعه از نظر فنی، ایجاد انگیزه در توسعه فردی مؤثر است.
AbstractThe purpose of this study was to design a training model for the insurance industry with an individual development approach in Tehran. The research method was qualitative hybrid method by grounded theory method and structural equation model by quantitative method. The research population in the quantitative section consisted of elite professors in planning in thirty educational and sample in the quantitative section were 163 experts of Atieh Sazan Hafez Company in Tehran in 1399.MethodThe method in this research was the method of exploratory theory and then analyzed by testing the structural equation model in pls the research tools were a semi-structured interview and a researcher-made questionnaire measuring the educational pattern with an individual development approach in insurance employees. The data were collected in the qualitative section by the grounded software basic categories such as branding capability and providing desirable services, improving psychological knowledge, basic and advanced research training. Results Finally, in both Shahabad and sampled plans, background factors and power relations play a role in the evolution of the concepts. The results showed that 10 components were identified. The results of the exploratory analysis showed improving the quality of educational processes, codified career guidance, learning culture, transparency and efficiency of the executive process, development technologically, development of motivation and transparent feedback system was achieved.Discussion Finally, the model showed good validity and fit. To monitor the achievement of goals and needs of personal development of employees and the movement of the program and training model in the right direction, the insurance organization needs to clarify the program and Their skill level will increase. The insurance organization can use experts in this field and the results of this research in the form of specialized workshops to plan appropriate training with its employees in a specialized and direct field for the development of individuals
خلاصه ماشینی:
نتايج نشان داد که ١٠ مؤلفه اساسي از جمله قابليت نام تجاري و ارائه خدمات مطلوب از جمله خدمات آموزشي، بهبود دانش روان شناختي، آموزش مقدماتي و پيشرفته تحقيق ، بهبود کيفيت فرايندهاي آموزشي، راهنمايي شغلي مدون ، فرهنگ يادگيري، شفافيت و کارايي فرايند اجرايي، توسعه از نظر فني، ايجاد انگيزه در توسعه فردي مؤثر است .
Nejati et al) ٢٧ و بيماريهايي مانند کوويد ١٩ را که حتي مديران و معلمين را متأثر نمود را ناديده گرفت (٢٠٢٠,٢٧ ,Ebrahimi) پژوهش حاضر به بررسي وضعيت موجود مؤلفه هاي الگوي آموزش صنعت بيمه با رويکرد توسعه فردي ميپردازد.
کدگذاري باز و مقوله پردازي داده در جهت شناسايي معيارها و زيرمعيارهاي الگوي نظام آموزشي صنعت بيمه با رويکرد توسعه فردي صورت گرفت با توجه به راهنماي ارائه شده توسط (١٩٩٨) strauss and crane با تفکيک متن مصاحبه به عناصر داراي پيام در داخل خطوط و پاراگراف ها تلاش شد تا کدهاي باز استخراج شوند.
در نهايت با توجه به پيشنهاد صاحبنظران و خبرگان و همچنين موافقت اساتيد راهنما و مشاور، مؤلفه هاي استخراج شده با عناوين ذيل ، جهت بررسي مؤلفه ها و شاخص هاي نظام آموزشي صنعت بيمه با رويکرد توسعه فردي، مورد ارزيابي قرار گيرد.
بر اين اساس هدف از پژوهش حاضر بررسي وضعيت موجود مؤلفه هاي الگوي آموزش صنعت بيمه با رويکرد توسعه فردي ميباشد.
Provide a Framework for Developing the Professional Ethics of Managers with a Future Research Approach.
Training and improving human resources with an approach to the insurance industry.