چکیده:
پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه فضای ورزشی شهر تهران و تبیین ارائه راهکارهای مناسب با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدوین گردیده است. روش پژوهشی آمیخته بود. داده های مورد نیاز در بخش کیفی از طریق مصاحبه های انفرادی نیمه ساختار یافته با خبرگان به روش نمونه گیری هدفمند، سهمیه ای گرد آوری شده است. پس از پیمودن مراحل سه گانه کدگذاری مطابق الگوی پیشنهادی اشتروس و کوربین(1998)، پدیده مرکزی تحقیق تحت عنوان " توسعه فضای ورزشی با رویکرد اقتصاد مقاومتی" شناسایی و مدل مفهومی متناظر با آن تدوین شد. بخش کمی پژوهش مبتنی بر پیمایش در جامعه هدفی متشکل از 370 نفر از مدیران ، کارکنان باشگاه و خدمات گیرندگان بخش ورزش شهر تهران که به روش نمونه گیری خوشه ای، طبقه ای و به صورت تصادفی انتخاب شده بودند، پرسشنامه حاصل از مصاحبه ها توزیع و جمع آوری گردید. روایی صوری پرسشنامه به وسیله متخصصان بررسی و روایی محتوایی آن با استفاده از تحلیل عاملی انجام گرفت. داده های حاصل با روش های آماری تحلیل عاملی تاییدی وآزمون فریدمن و استفاده از نرم افزار Amos و spss تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد، شاخص هایی همچون چرخه فعال اقتصادی از عوامل علی، حلقه پنج گانه توسعه اقتصادی از عوامل زمینه ای، عدم حمایت از تولیدات داخلی از عوامل مداخله گر، جذب سرمایه از راهبردهای موثر و رشد اقتصادی با حمایت و خود اتکایی به تولید داخل از پیامدها، اولویت نخست تمام عوامل شناسایی شده را به خود اختصاص دادند.
By measuring brand valuation accurately, it can be considered as a desirable scale correctly for evaluating the long-term effects of marketing. The purpose of this descriptive study was to explain and prioritize the brand valuation indices of Iranian Futsal Super League clubs using choline components, which was done as a descriptive-correlational study. The population included 168 futsal players, 28 coaches, and 14 club general managers, who contributed in the 1996-95 year season. The sample size of the study was 172 according to the return of questionnaires. The Faraji Brand Valuation Questionnaire (2012) was used, which contained 35 questions consisting of 7 components of choline valuation based on Likert's five-choice spectrum. The participants, on the whole, demonstrated that there was a significant relationship between the seven components of the main research model, which included the stability component, profit trend component, support component, geographical expansion component, protection component, leadership component, and market component with brand valuation. Additionally, the results showed that the support component is the most effective parameter in the brand equity of Iranian futsal clubs. Consequently, it is suggested that futsal clubs take serious advice and consultation to attract sponsors and financial support other than the government and provide the necessary foundation to support sports clubs.