خلاصه ماشینی:
"بزرگترین کارخانهء خودروسازی داخلی تایوان"فورد لیوهو"است که کارخانهء فورد بخشی از مالکیت آن را در اختیار دارد و یکی از شعبههای آن به شمار میآید.
آیا خودروسازان تایوان این جریان رو به رشد را به یکی از بخشهای صادراتی تبدیل خواهند کرد؟ هماینک در تایوان سالانه 400000خودرو بفروش میرسد که (به تصویر صفحه مراجعه شود) میکند بهطور آشکار ژاپنی است.
اگرچه تایوان سرمایهگذاری خارجی را تشویق میکند،ولی تمایل دارد صنعت خودروسازی خود را توسعه دهد،صنعتی که بتواند مانند شرکتهای الکترونیک این کشور در زمینهء صادرات نیز موفق باشد.
در اواخر دههء 1980، کارخانهء"فورد لیوهو"حدود 40000 دستگاه خودرو به کانادا صادر کرد که آنها را با نام"مرکوری تریسر"در بازار کانادا فروختند.
هماینک،هارولد پولینگ،رئیس کارخانهء فورد معتقد است که کارخانهء"فورد لیوهو"میتواند خودروهای ارزان قیمت برای صادرات به ژاپن تولید کند.
اکنون وزارت امور اقتصادی تایوان خودروسازان این کشور را مجبور کرده است تا بودجهء"پژوهش و توسعه"خود را تا سال 2000 به 3 برابر افزایش دهند."