خلاصه ماشینی:
"پرونده ویژه مکث بر روی تئاتر تجربی تئاتر تجربی چیست؟ضرورتهای شکلگیری اینگونه تئاتری در کنار سایر گونههای تئاتری چیست؟اهداف شکلگیری و اشکال مختلف تئاتر تجربی چیست؟آیا تئاتر تجربی مساوی تجربه تئاتری است؟چقدر هنرمند تئاتر تجربی،نیازمند دانش و تکنیک است؟ اصلا نیاز هست؟تئاتر تجربی به دنبال چیست؟تفاوتش با اشکال دیگر و بویژه اشکال سنتی و جریان رسمی و حاکم در تئاتر چیست؟بانیان و سلسله جنبانان این حرکت چه کسانی هستند؟ آیا در عملکردشان،متفق القولاند یا هریک شیوهای مجزا دارند؟آیا در تئاتر تجربی،پیگیری هدفمند مدنظر است؟آیا گروههای تجربهگرا با اهداف از پیش تعیین شده عمل میکنند یا پیش میروند تا به اتفاق نوینی برسند؟آیا تئاتر تجربی به مخاطب نیاز دارد؟چقدر؟ آیا میتوان آزمایشهای خود را تحت عنوان تئاتر برای تماشاگر ارایه کرد؟چقدر فهم مخاطب از آنچه در تئاتر تجربی رخ میدهد،مهم است؟درک مخاطب مهم است یا لذت بردن او؟ تاریخچه شکلگیری اینگونه تئاتری چیست؟ اینها و شماری دیگر از سؤالات،مسایلی است که در این شماره از ماهنامه«نمایش» به دنبالش بودیم.
» از همینرو این پرونده پیش روی شماست.
یکی از دوستان اصرار داشت تا خود ویرایش گفتههایش را انجام دهد و در نتیجه این بخش از پرونده را درآوردیم تا در فرصت دیگری ارایه دهیم."