خلاصه ماشینی:
"مقاله مولتی مدیا هپنینگها و پرفورمنس آرت ترجمه و تألیف:مصطفی امینی (به تصویر صفحه مراجعه شود) در زمانی که«تئاتر بیچیز»محدوده به شیوههای خود میشد،تئاترهای دیگر بر روی عناصر مختلف دیگر تاکید میکرد؛مثل استفاده از وسایل الکترونیکی که تئاتر بیچیز سعی میکرد بر آنها غلبه کند؛به نظر میرسد زندگی در «عصر الکترونیک»تئاتر را به استفاده از ترفندهای الکترونیکی وسوسه کرد.
کاپرو در 1959 برای اولین هپنینگ خود یک گالری را به سه قسمت تقسیم کرد که در هریک از این قسمتها،آثار مختلفی از هنرهای بصری وجود داشت؛مثلا موسیقی از پیش ضبط شده و افکتهای صوتی پخش میشد و در تمام مدتی که تصاویر به وسیله ویدیو پروژکشن بر روی سطوح مختلف از جمله آدمهای داخل گالری پخش میگردید،افرادی بهطور تکراری،نقشهایی را که برای آنها در نظر گرفته شده بود اجرا میکردند."