خلاصه ماشینی:
"یکی از عمدهترین عواملی که در این اثر مورد توجه قرار نگرفته،پرداخت روابط علی و معلولی اشخاص و عناصر نمایشنامه است دو عامل اصلی در روند نمایش،بقای بصریاش را برای مخاطب حفظ میکند.
هرچند که هر کدام از این دو عنصر برجسته نیز در گوشهای دیگر به دام میافتند نویسنده آنقدر در خلق ظریف،طناز و عشوهگر گفتههای آدمهایش زیادهروی میکند که از یاد میبرد انگیزه روایت شخصیتها را در ابتدا و یا حتی در مقدمه طولانیاش مشخص کند؛آنها تنها حرف میزنند و انگیزه حرفها تنها پاسخهایی است که به قصد مواجهه با توهین و یا کنایه دیگری گفته میشود و تا به انتها در همین حد میماند.
»را میتوان از جمله نمایشهایی دانست که با توسل به طنازی زبان،بازیگر و جذبههای بصری صحنه تماشاگر را در لحظه مواجهه به وجد میآورد گذشته از استفاده از غلوآمیز از بعضی وسایل و کاربرد اشیاء،چینش دوار حرکات اشخاص،در روند نمایش تبدیل به حرکات مثلثی میشود که در هر ضلعش یکی از بیوههای محمد تقی خان نشسته است."