چکیده:
در این مقاله سعی شده است مفهوم رشد حرفه ای کارکنان به بحث و بررسی گذاشته شود و نتایج عملی در این زمینه بیان گردد. به این منظور برای مبانی نظری پژوهش از روش کتابخانه ای و بصورت فیش برداری مبتنی بر کدگذاری مفاهیم اساسی پژوهش استفاده شده است. این مقاله مروری، تالیفی می باشد که از طریق مقولهبندی، یکپارچهسازی و ارزشیابی متون منتشر شده پیشین، سیر پیشرفت پژوهشهای جاری را در جهت روشن ساختن مسئلهای مشخص دنبال میکند. این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و برای بدست آورن اطلاعات از روش تاریخی استفاده شده است.
خلاصه ماشینی:
مباني نظري رشد حرفه اي رشد حرفه اي به عنوان فعاليت هايي تعريف شده است که : دانش کارکنان را در موضوع هاي لازم در ارتباط با شغل افزايش و بهبود مي بخشد و آن ها را توانمند مي سازد که کارمنداني شايسته شوند.
توسعه حرفه اي کارکنان را ايجاد دانش ، نظارت بر پيشرفت کارکنان توسط خود، ايجاد توانايي براي فاصله گرفتن از خويش و مشاهده خود از يک منظر وسيع تر و چگونگي بازتاب عمل کردن کارمند تعريف مي کند (رادي و همکاران ،١٣٩٣) هر تغييري در نظام سازماني، در صورتي موفق خواهد شد که کارکنان با چگونگي آن آشنا شوند و نسبت به اجراي آن دلبستگي به دست آورند.
در سال ٢٠٠١ در امريکا، در مؤسسه «هيچ کودکي نبايد در عمل عقب بماند»، رشد حرفه اي به عنوان فعاليت هايي تعريف شده است که : دانش کارکنان را در موضوع هاي لازم در ارتباط با شغل افزايش و بهبود مي بخشد و آن ها را توانمند مي سازد که کارمنداني شايسته شوند.
علاوه بر تاکيد روبه رشد موضوع هايي که تاثير رشد حرفه اي کارمندان را بر پيشرفت سازمان در تعامل مي دانند، پرسش هاي ديگري نيز مطرح مي شود که به محتوايي که کارمندان آموزش مي دهند و روش هايي که براي آموزش آنها به کار برده مي شود علاقه مند بوده و آن را مورد توجه قرار مي دهند .
(2007) “The preconditions for the professional growth of employees in the organization quickly upgrade, journal of identities at work, .