چکیده:
این پژوهش از لحاظ رویکردترکیبی، از لحاظ هدف، اکتشافی است که دادههای آن از طریق مصاحبه از 27 نفر خبره منتخب به روش گلوله برفی در سال 1399 جمع آوری شده است. الگوى حاضر با استفاده از تکنیک های تحلیل عاملی مورد آزمون قرار گرفته .داده های این تحقیق از طریق بررسی کتابخانه ای وپرسشنامه گردآوری شده است.جامعه اماری این پژوهش تمامی کارکنان ارتش ج.ا.اشاغل در جایگاه سرتیپی به بالا ودارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد ونخبگان وصاحب نظران حوزه رسانه وسیاست هستند.در این پژوهش برای شناسایی مولفه های های قدرت نرم در ارتش ج.ا.اازنظرات خبرگان استفاده شدکه تعداد 4مولفه اساسی برای قدرت نرم تعیین شد که عبارتند از:1- بعدسیاسی وملی2- رسانه ای3-فرهنگی4-نیروی انسانیاین پژوهش از لحاظ رویکردترکیبی، از لحاظ هدف، اکتشافی است که دادههای آن از طریق مصاحبه از 27 نفر خبره منتخب به روش گلوله برفی در سال 1399 جمع آوری شده است. الگوى حاضر با استفاده از تکنیک های تحلیل عاملی مورد آزمون قرار گرفته .داده های این تحقیق از طریق بررسی کتابخانه ای وپرسشنامه گردآوری شده است.جامعه اماری این پژوهش تمامی کارکنان ارتش ج.ا.اشاغل در جایگاه سرتیپی به بالا ودارای حداقل مدرک کارشناسی ارشد ونخبگان وصاحب نظران حوزه رسانه وسیاست هستند.در این پژوهش برای شناسایی مولفه های های قدرت نرم در ارتش ج.ا.اازنظرات خبرگان استفاده شدکه تعداد 4مولفه اساسی برای قدرت نرم تعیین شد که عبارتند از:1- بعدسیاسی وملی2- رسانه ای3-فرهنگی4-نیروی انسانی
This research is exploratory in terms of compositional approach, in terms of purpose, the data of which were collected through interviews with 27 experts selected by the method of snowball in 1399. The present model has been tested using factor analysis techniques. The data of this research have been collected through a library survey and a questionnaire. The statistical population of this research is all the employees of the Army of the Islamic Republic of Iran. In this study, experts' opinions were used to identify the components of soft power in the army of the Islamic Republic of Iran. Four basic components for soft power were identified, which are: 1- Political and national dimension 2- Media 3- Cultural- 4- ManpowerThis research is exploratory in terms of compositional approach, in terms of purpose, the data of which were collected through interviews with 27 experts selected by the method of snowball in 1399. The present model has been tested using factor analysis techniques. The data of this research have been collected through a library survey and a questionnaire. The statistical population of this research is all the employees of the Army of the Islamic Republic of Iran. In this study, experts' opinions were used to identify the components of soft power in the army of the Islamic Republic of Iran. Four basic components for soft power were identified, which are: 1- Political and national dimension 2- Media 3- Cultural- 4- ManpowerThis research