خلاصه ماشینی:
"شرح 1-بازاری است که در آن خریداران و فروشندگان بسیاری،به دادو ستد کالاهای مشابهی مشغولند و به تنهایی قادر هستند قیمت رایج در بازار را تحت تاثیر قرار دهند.
6-مجموعهای از سازمانها که درگیر فرایند بازاریابی کالا یا خدمات برای استفاده یا سصرف توسط مصرفکننده یا استفاده کننده صنعتی هستند.
به زبانی دیگر مسیرهایی را گویند که کالا در بازار پخش میشود.
8-کالایی که به عنوان محرک خرید به طور مجانی یا به قیمتی زیر قیمت تمام شده به خریداران اعطا میشود.
9-به فروش کالا توسط دستگاههای خودکار گفته میشود.
11-نوعی داد و ستد بین المللی است که در آن مبادله کالا به طور مستقیم یا غیر مستقیم نه به صورت نقدی بلکه در مقابل کالای دیگر انجام میشود.
15-یک شرکت واقع در یک صنعت با بالاترین سهم بازار است-این شرکت معمولا سایر شرکتهای واقع در صنعت را از نظر تغییر قیمت فروش،تولید،عرضه کالاهای جدید،پوشش توزیعی و هزینه تبلیغات پیشبردی هدایت میکند."