چکیده:
اهمیت و مزایای بکارگیری اصول بازاریابی به صورت هوشمندانه در عرصه سیاست بر کسی پوشیده نیست، لذا در این تحقیق تلاش شده است تا پژوهشی با هدف، ایجاد درکی عمیقتر و جامعتر از بازاریابی سیاسی با تأکید بر هوش مدیریتی نامزدهای انتخاباتی با رویکرد فراترکیب ارائه گردد. روش پژوهش بکارگرفتهشده در این مطالعه از نوع کیفی میباشد. با استفاده از رویکرد فراترکیب و الگوی هفت مرحلهای سندلوسکی و باروسو مبادرت به استخراج شاخصها از مقالات و مطالعات پیشین شده است و از تعداد 714 مقاله به دست آمده، تعداد 48 مقاله وارد مرحله نهایی پژوهش گردیده و جهت بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی سیاسی با تأکید بر هوش مدیریتی نامزدهای انتخاباتی با رویکرد فراترکیب استفاده شده-است. سپس به تجمیع، ترکیب، و تفسیر یافتههای این پژوهشها پرداخته شده تا درکی عمیقتر پیرامون بازاریابی سیاسی با تأکید بر هوش مدیریتی ارائه گردد. براساس تحلیلهای انجامشده در زمینه بازاریابی سیاسی با تأکید بر هوش مدیریتی با استفاده از رویکرد فراترکیب 7 تم و 32 کد شناسایی شد. تمهای استخراج شده در این پژوهش، شامل: تجزیه و تحلیل رقابتی، تمرکز مبارزاتی، مشارکت اجتماعی، جایگاه سازی کاندیدا، تمرکز محیطی، ابزارهای حزبی و سیاسی، و استراتژی تأمین مالی میباشند.یافتهها و دستاوردهای نهایی پژوهش حاضر، درکی نسبتاً جامع و کامل بر اساس بازاریابی سیاسی با تأکید بر هوش مدیریتی ایجاد نمودهاست.
The importance and benefits of applying marketing principles intelligently in the field of politics is not hidden from anyone, so in this study, an attempt has been made to conduct a research with the aim of creating a deeper and more comprehensive understanding of political marketing with emphasis on candidate intelligence. Elections should be presented with a hybrid approach. The research method used in this study is qualitative. Using the meta-combined approach and the seven-step model of Sandlowski and Barroso, the indicators are extracted from previous articles and studies. Out of 714 articles, 48 articles entered the final stage of research and to study the factors affecting marketing. Politics has been used with an emphasis on the managerial intelligence of candidates with a hybrid approach. It then combines, combines, and interprets the findings of these studies to provide a deeper understanding of political marketing with an emphasis on managerial intelligence. Based on the analysis performed in the field of political marketing with emphasis on managerial intelligence using a hybrid approach, 7 themes and 32 codes were identified. The topics extracted in this study include: competitive analysis and analysis, campaign focus, social participation, candidate positioning, environmental focus, party and political tools, and funding strategy. Findings and Achievements The end of the present study has created a relatively comprehensive and complete understanding based on political marketing with emphasis on managerial intelligence.
خلاصه ماشینی:
با استفاده از رويکرد فراترکيب و الگوي هفت مرحله اي سندلوسکي و باروسو مبادرت به استخراج شاخص ها از مقالات و مطالعات پيشين شده است و از تعداد ٧١٤ مقاله به دست آمده ، تعداد ٤٨ مقاله وارد مرحله نهايي پژوهش گرديده و جهت بررسي عوامل مؤثر بر بازاريابي سياسي با تأکيد بر هوش مديريتي نامزدهاي انتخاباتي با رويکرد فراترکيب استفاده شده است .
(Gordon et al,2012: 392) نگارنده با توجه به نقش مهم و اهميت غير قابل انکار بکارگيري بازاريابي سياسي براي موفقيت در عرصه مبارزات سياسي و همچنين تأثير هوشمندي در بازاريابي، در اين مقاله تلاش نموده است با استفاده از رويکرد فراترکيب و با تجميع ، ترکيب ، و تفسير يافته هاي پژوهش هاي گذشته پيرامون بازاريابي سياسي مفاهيمي را در اين خصوص استخراج ٥٣٣ و در نهايت با مدنظر قراردادن مؤلفه هاي هوش مديريتي درکي عميق تر را از بازاريابي سياسي با تأکيد بر هوش مديريتي ايجاد و ارائه نمايد.
با توجه به اينکه اهميت و مزاياي بکارگيري اصول بازاريابي بصورت هوشمندانه در عرصه سياست بر کسي پوشيده نيست لذا در اين تحقيق تلاش شده است تا پژوهشي با هدف ، ايجاد درکي عميق تر از بازاريابي سياسي با تأکيد بر هوش مديريتي نامزدهاي انتخاباتي با استفاده از رويکرد فراترکيب به عنوان يک پژوهش نوآورانه ارائه گردد.
گام هفتم : ارائه گزارش و يافته هاي پژوهش براساس تحليل هاي انجام شده در زمينه بازاريابي سياسي بأ تاکيد بر هوش مديريتي با استفاده از رويکرد فراترکيب ٧ تم و ٣٢ کد شناسايي شد.