چکیده:
هوش معنوی شامل حس معنا و داشتن مأموریت در زندگی است که باعث درک متعادل از ارزش ماده و معتقد به بهتر شدن دنیا می شود که برای حل مشکلات و مسائل مربوط به معنای زندگی و ارزش ها مورد استفاده قرار می گیرد. کارمندان اغلب حرفه خود را با امید وانتظاراتی ویژه با توجه به هوش معنوی برای رسیدن به بالاترین سطح در سازمان شروع می کنند و اکثر آنها به پیشرفت خود، رسیدن به قدرت، کسب بالاترین مسئولیتها و پاداشها اهمیت می دهند. این تحقیق با تأکید بر سه رویکرد مشخص یادگیری سازمانی رفتاری، یادگیری ادراکی و یادگیری اجرایی کارکنان و با توجه به اثرات هوش معنوی در دو سطح سابقه خدمت (10 و کمتر از 10 سال و بالای 10 سال) با استفاده از روش همبستگی در جامعه آماری کارکنان شاغل در یک سازمان با حجم نمونه 219 نفر بررسی شد. با این بررسی ضرایب همبستگی در سطوح سابقه خدمت، بین دو متغیر سکون زدگی در مسیر پیشرفت شغلی و تحلیل رفتگی تحلیل و روابط بین آن مشخص می شود. نتایج نشان می دهد که با افزایش سابقه خدمت ضریب همبستگی به دست آمده کاهش می یابد که این نتیجه با تحلیل رابطه بین با دو متغیر اصلی مطابقت دارد و با افزایش سن کارمندان (کارمندانی که سابقه خدمت بالاتری دارند) ضریب همبستگی تحلیل رفتگی و سکون زدگی در مسیر پیشرفت شغلی کاهش یافت که انتظار می رود با افزایش سکون زدگی در مسیر پیشرفت شغلی، تحلیل رفتگی کارمندان افزایش می یابد.
Spiritual intelligence includes a sense of meaning and having a mission in life which leads to a balanced understanding of the value of matter and believes in the betterment of the world, which is used to solve problems and issues related to the meaning of life and values. Employees often start their careers with special hopes and expectations due to their spiritual intelligence to reach the highest level in the organization, and most of them care about their progress, reaching power, gaining the highest responsibilities and rewards. This study emphasizes on three specific approaches of organizational behavioral learning, perceptual learning and executive learning of employees and according to the effects of spiritual intelligence at two levels of service (10 and less than 10 and over 10 years) using the correlation method in the statistical population. Employees working in an organization with a sample size of 219 people were surveyed. With this study, the correlation coefficients at the levels of service history between the two variables of stagnation in the path of career advancement and burnout are analyzed and the relationships between them are determined. The results show that with increasing service history, the obtained correlation coefficient decreases. This result is consistent with the analysis of the relationship between the two main variables and with increasing employee age, the correlation coefficient of decay and stagnation Decreased in the path of career advancement, which is expected to increase the decomposition of employees as the stagnation in the path of career advancement increases.
خلاصه ماشینی:
اين تحقيق با تأکيد بر سه رويکرد مشخص يادگيري سازماني رفتاري، يادگيري ادراکي و يادگيري اجرايي کارکنان و با توجه به اثرات هوش معنوي در دو سطح سابقه خدمت (١٠و کمتر از ١٠ سال و بالاي ١٠ سال ) با استفاده از روش همبستگي در جامعه آماري کارکنان شاغل در يک سازمان با حجم نمونه ٢١٩ نفر بررسي شد.
تعبير همبستگي هاي به دست آمده در هر سه گروه به اين صورت است که انتظار مي رود با افزايش سکون زدگي در مسير پيشرفت شغلي، تحليل رفتگي در بين کارمندان افزايش يابد.
تعبير همبستگي هاي به دست آمده در هر دو سطح تحصيلات به اين صورت است که انتظار مي رود با افزايش سکون زدگي در مسير پيشرفت شغلي، تحليل رفتگي کارمندان افزايش مي يابد.
همبستگي بين سکون زدگي در مسير پيشرفت شغلي وتحليل رفتگي در سطوح تحصيلات گروه (رجوع شود به تصویر صفحه) بررسي رابطه سکون زدگي در مسير پيشرفت شغلي و تحليل رفتگي از نظر سابقه خدمت مرتبط با پست فعلي : با توجه به ضرايب همبستگي در هر چهار سطح سابقه خدمت مطابق با جدول ٥، بين دو متغير سکون زدگي در مسير پيشرفت شغلي و تحليل رفتگي رابطه معني دار مثبتي مشاهده مي شود که ميزان همبستگي ها در جدول بالا مشاهده مي گردد تعبير همبستگي هاي به دست آمده در هر چهار سطح سابقه (افراد کوچکتر از سه سال ، سه تا شش سال ، شش تا ده سال و بزرگتر از ١٠ سال ) به اين صورت است که انتظار مي رود با افزايش سکون زدگي در مسير پيشرفت شغلي، تحليل رفتگي کارمندان افزايش يابد.
همبستگي بين سکون زدگي در مسير پيشرفت شغلي و تحليل رفتگي در سطوح سابقه خدمت مرتبط (رجوع شود به تصویر صفحه) ٥-جمع بندي و نتيجه گيري در اين تحقيق جهت آناليز داده ها از ميانگين ، انحراف معيار استفاده شد و از آزمون تحليل کواريانس تک متغيره براي مشخص کردن اثربخشي آموزش هوش معنوي استفاده شد.