چکیده:
امروزه با توجه به بحران شدید بیماری و درمانی، بیمارستان ها برای بقای خود در محیط رقابتی شدید تالش میکنند تا هزینه های خودرا کاهش دهند.این امر فشاربیشتری را بر کارکنان بیمارستان وارد میکند چراکه از آنها خواسته می شود کارایی خود را افزایش دهند تا در بازار کار جهانی رقابت کنند. پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر بهبود کارایی و عملکرد هوشمندانه کارکنان انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان بیمارستان های شهر تهران بود. با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای 370 کارمند به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده جهت گرداوری داده ها پرسشنامه عملکرد سازمانی هرسی و گلداسمیت (1980) است. با توجه به اینکه مقدار خیدو (549/065) با درجه آزادی (6) در سطح 0/05 معنادار میباشد، میتوان گفت بین عوامل موثر بر بهبود کارایی هوشمندانه از نظر رتبه بندی اختالف معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج حاصل شده، طبق نظر کارکنان بیمارستان های تهران از بین عوامل موثر به ترتیب عامل ارزیابی، وضوح،اعتبار، مشوق، محیط، کمک و توانایی به ترتیب بیشترین تاثیر را بر بهبود کارایی هوشمندانه دارند.
خلاصه ماشینی:
بررسی عوامل موثر بر توسعه و بهبود کارایی هوشمندانه کارکنان الهام سلیمانی 1 *، مهرزاد نوابخش 2 تاریخ دریافت: 24/07/1401 تاریخ پذیرش: 25/08/1401 کد مقاله: 88822 چکـیده امروزه با توجه به بحران شدید بیماری و درمانی، بیمارستان ها برای بقای خود در محیط رقابتی شدید تلاش میکنند تا هزینه های خودرا کاهش دهند.
کار هوشمند چیزی است که تفاوت ایجاد می کند، رویکردی برای سازماندهی کار به منظور بهبود کارایی کارکنان و دستیابی به نتایج بالا هوشمندانه کار کردن راهی است برای دستیابی به حداکثر ارزش برای زمان و تلاش سرمایه گذاری شده، همه این عناصری که هر کارمند باید در استراتژی خود به کار گیرد تا بدون صرف ساعت های طولانی در کار، بهره وری بیشتری داشته باشد (CIPD, 2008).
یکی دیگر از رویکردهای کار هوشمند، عملکردی است که با انعطاف پذیری در مکان و زمان کار مشخص می شود، که توسط ابزارهایی که فناوری ارائه می دهد پشتیبانی می شود و به طور کلی بهترین شرایط کاری را برای کارکنان برای انجام وظایف خود فراهم می کند(Raguseo, Gastaldi, Neirotti,2016).
اما آیا این روزها برای فرد کافی است که فقط هوشمندانه کار کند تا کارایی خود را افزایش دهد؟ امروزه به دلیل کاهش نیروی کار، کار تشدید شده است، حجم کار افزایش یافته و کارکنان مجبور می شوند برای انجام کارهای بسیار بیشتر، به طور ایده آل در یک زمان، هم هوشمندانه و هم سخت کار کنند.
, (2016), Use of social media at work: a new form of employee voice?, The International Journal of Human Resource Management, 27 (21), 2621-2634.