چکیده:
امروزه یکی از فرصتهایی که فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار مراکز آموزشی قرار داده، بهرهگیری از آموزش الکترونیکی است. از آنجاکه این شیوه آموزش، رفته رفته به یک صنعت تبدیل شده است، بنابراین مفاهیمی مانند ارزش در آموزش سنتی نیاز به بازنگری و به روزرسانی براساس اجزای تشکیل دهنده یک سیستم آموزش الکترونیکی دارد. در این پژوهش پس از بیان ادبیات موضوعی به بیان روشها و مدلهای ارزشگذاری دانش فنی میپردازیم. روش تحقیق از نوع کیفی و فرا ترکیب میباشد. پس از بررسی مقالات مختلف مدل پیشنهادی ارائه داده شده و به منظور سنجش روایی و پایایی مدل با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند از جامعه آماری که شامل دانشجویان مراکز آموزش از راه دور بود، مصاحبه به عمل آمد. سپس اطلاعات جمعآوری شده در این مصاحبه، اولویت بندی شدند. نتایج تحقیق نشان که براساس ابعاد مدل ارائه داده شده در پژوهش، عوامل کیفی دارای بیشترین امتیاز و عوامل زیرساختی دارای کمترین اولویت برای مدل ارزشگذاری دانش فنی آموزش الکترونیک است. لذا در گام اول برای طراحی یک سیستم آموزش از راه دور در بخش آموزش و پرورش توجه به عوامل کیفی مدنظر مخاطبان از قبیل: سرعت، دقت، امنیت، انعطاف، حداقل بودن هزینه و... در اولویت میباشد و با ارتقای شاخص-های ذکر شده میزان موفقیت سیستم افزایش پیدا خواهد کرد.
خلاصه ماشینی:
نتایج تحقیق نشان که براساس ابعاد مدل ارائه داده شده در پژوهش، عوامل کیفی دارای بیشترین امتیاز و عوامل زیرساختی دارای کمترین اولویت برای مدل ارزشگذاری دانش فنی آموزش الکترونیک است.
در واقع سوال اصلی پژوهش حاضر این است که آیا مدلی برای ارزشگذاری دانش فنی زنجیره تامین آموزش الکترونیکی وجود دارد که شامل کلیه ابعاد اصلی و زمینهای باشد؟ 1-2- مبانی نظری و پیشینه پژوهش فنآوريهاي اطلاعات و ارتباطات (فاوا) به عنوان يكي از ويژگيهاي كليدي براي موفقيت در زندگي امروزه و رقابت در بازار كار شناخته شدهاست [11، 12، 13و14].
میانگین اولویت بندی شاخصهای مدل {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} 4- بحث و نتیجهگیری این پژوهش با هدف تدوین مدلی برای ارزشگذاری دانش فنی زنجیره تأمین در بخش آموزش الکترونیک انجام گرفته است.
Evaluating e-learning with the optimal approach Case study: Higher Education, Journal of Information and Communication Technology, Fourth Year, Issue 11 and 12.
Improve learning supply chain management: identify enablers of university-industry collaboration.
ازاینرو، در این پژوهش سعی بر آن است که تاثیر جو و اعتماد سازمانی بر تعهد سازمانی با توجه به نقش میانجی انگیزش شغلی مورد بررسی قرار گیرد.
بهرامی و صریحی اسفستانی (1394) در پژوهشی به بررسی ارتباط بین اعتماد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی پرداختند؛ جامعه آماری این تحقیق، کارکنان ستادی معاونت نظارت مالی و خزانهداری کل کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی است که مجموعاً 175 نفر بود؛ که از روش تصادفی طبقهای استفاده شده و از این جامعه، نمونه مورد نظر از طریق فرمول کوکران، 120 نفر بهدست آمد.