چکیده:
تغذیه سالم از مواردی است که به کودکان در سن رشدی آنها کمک میکند و از آنجا که کودکان ابتدایی در این سن در مرحله یادگیری هستند، توصیه میشود که وعده های غذایی خودرا به ویژه صبحانه که مهم ترین وعده است مصرف کنند؛ زیرا ارزش صبحانه درمیزان یادگیری تاثیر فوق العاده ای دارد. همچنین میان وعده که باید از ارزش کافی برخوردار باشد و سلامت فرد را تضمین کند، بنابراین کودکانی که در دوره تحصیل هستند باید از این امر مهم برخوردار باشند و تحقق این امر با آموزش درست الگوی مصرفی تغذیه در مدارس صورت میگیرد. هدف پژوهش در این مقاله کمک به روند یادگیری با مصرف درست تغذیه است. روش تحقیق نیز به صورت کتابخانه ای و پرسشنامه ی کوتاه با داوطلبین کمتر از٢٠ نفراست.
خلاصه ماشینی:
٢ دانشجوي کارشناسي آموزش ابتدايي، دانشگاه فرهنگيان فاطمه زهرا اهواز ٣ دانشجوي کارشناسي آموزش ابتدايي، دانشگاه فرهنگيان فاطمه زهرا اهواز ٤ دانشجوي کارشناسي آموزش ابتدايي، دانشگاه فرهنگيان فاطمه زهرا اهواز چکيده تغذيه سالم از مواردي است که به کودکان در سن رشدي آنها کمک ميکند و از آنجا که کودکان ابتدايي در اين سن در مرحله يادگيري هستند، توصيه ميشود که وعده هاي غذايي خودرا به ويژه صبحانه که مهم ترين وعده است مصرف کنند؛ زيرا ارزش صبحانه درميزان يادگيري تاثير فوق العاده اي دارد.
واژه هاي کليدي: کودکان ، تغذيه ، صبحانه ، ميان وعده ، يادگيري 204 مقدمه يکي از اساسيترين مواردي که به سلامت جسم و ذهن و نيز رشد بدن کمک مي کند، تغذيه سالم و صحيح است .
کودکان زماني که درمدرسه هستند نياز به انرژي زيادي جهت انجام فعاليت هاي ذهني و يا جسمي دارند، فرآيندهاي ذهني در ثبت و بازيابي اطلاعات نيازمند به مواد غذايي هستند چرا که ، گرسنگي و ضعف ، عملکرد فعاليت ذهني را مختل ميکند و يادگيري که يکي از نورن هاي مغز به صورت درست وموثر عمل نميکند و يادگيري با تاثيري رخ نميدهد لذا بايد اين نياز رو از طريق مصرف صبحانه و ميان وعده تامين کرد.
گروه غذايي که در مصرف وعده صبحانه ميتوانند به دانش آموزان کمک کنند اعم اند از: ١-غلات : مانند نان سبوس دار که باعث جذب ويتامين واملاح ميشود و انرژي را تامين مي کند.