چکیده:
تحقیق حاضرء با هدف بررسی تاثیر کیفیت خدمات داخلی بر عملکرد شغلی با نقش میانجی رفتار نوآورانه در شهرداری تهران
صورت گرفته است. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوة گردآوری دادهها توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعة
آماری شامل کارکنان شهرداری تهران است. که با استفاده از فرمول کوکران تعداد ۳۷۸ نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. روش
نمونهگیری تصادفی ساده بوده است. جهت گردآوری دادهها از پرسش نامه استفاده شده است. پایایی پرسش نامه با استفاده از
ضریب آلفای کرونباخ بالاتر از ۰/۷ ارزیابی شد و برای روایی پرسشنامه از روایی صوری ومحتوایی استفاده گردید. به منظور
تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافتهها نشان داد که کیفیت خدمات داخلی بر عملکرد
شغلی با نقش میانجی رفتار نوآورانه تاثیر مثبت و معنی داری دارد
خلاصه ماشینی:
به دليل نقش اهميت کارکنان در ارائه خدمات با کيفيت امروزه بر کيفيت خدمات داخلي در سازمانهاي خـدماتي بسـيار تاکيـد ميشود و امروزه يکي از مهم ترين موضوع هاي موردتوجه مديران ، مشخص نمودن آن است که يک سازمان چگونه ميتواند بـراي تسهيل نوآوري، به بهترين شکل سازمان دهي شود در تحقيق حاضر به بررسي تاثير کيفيت خدمات داخلي بر عملکرد شغلي بـا نقش ميانجي رفتار نوآورانه در شهرداري تهران مي پردازيم .
رفتـار نوآورانه به عنوان يکي از راه هاي تفکر و رفتاري که ارزش ها و گرايش هاي يک سازمان را ايجاد، توسعه و بنا ميگـذارد؛ شـامل پذيرش و حمايت از ايده ها و تغييرات بهبود دهنده در عملکرد و کارايي شرکت ميباشد؛ حتي اگر اين تغييرات به معناي تضاد با رفتار سنتي و مرسوم باشد (تامايو تورس ٣، ٢٠١٠) نوآور بودن نيز تمايل و توانايي سازمان براي اقتباس يا توسعه نوآوري در شکل محصول ، خدمت ، فرايند و يـا سيسـتم کسـب و کار تعريف ميشود (نادري، ١٣٩٥).
با توجه به دنياي پر آشوب کنوني نميتـوانيم انتظـار داشـته باشـيم يـک چهارچوب تنظيم شده و بدون انعطاف توسط مديران پاسخگوي نياز کارکنان باشد، بنابراين با توجه به اهميت موضـوع در ايـن 3 Tamayo-Torres 4 Smimova 5 Li et al 6 chang 7Ping et al 8 Anosike & Eid 9 Jun &Cai 119 تحقيق به بررسي تاثير کيفيت خدمات داخلي بر عملکـرد شـغلي بـا نقـش ميـانجي رفتـار نوآورانـه در شـهرداري تهـران مـي پردازيم .