چکیده:
معلم خوب، در هر حال و در همه جا با یک اندیشه زندگی میکند و آن، کسب بالاترین کیفیت آموزشی توسط هر متربی است. هدف از نگارش این مقاله بررسی نقش و جایگاه معلم در مدیریتآموزشی و پرورشی و الگویی در تربیت سیاسی و اجتماعی افراداست. معلم به عنوان رکن اصلی این تحولات وظیفه تربیت همه جانبه دانش آموزان را برعهده دارد که از مهمترین جنبه هایآن سیاسی و اجتماعی میباشد و مفهوم آن استقلال، نوعدوستی، تفکر سیاسی و... است. آموزش و پرورش دارای حد ومرزی نامحدود است و در تربیت سیاسی میتواند به عنوانسازمانی اجتماعی که کنشی متقابل با سایر نظامهای اجتماعیدیگر دارد، ایفای نقش کند. آموزش و پرورش تاثیرات بسیاری برنظام سیاسی دارد از جمله مهتمرین آنان تربیت رهبران جوامعیا ایجادوحدت قومی و... میباشد. نقش معلم و آموزش و پرورشدر تربیت اجتماعی هم قابل ذکر است. تربیت اجتماعی فرایندیاست که به انسان میآموزد چگونه فردی فعال و شهروندیمشارکت کننده با اعضاست.
The A good teacher lives with one idea in every case
and everywhere, and that is to achieve the highest
quality of education by every teacher. The purpose
of writing this article is to examine the role and
position of the teacher in educational and
educational management and a role model in the
political and social education of people. As the main
pillar of these developments, the teacher is
responsible for the all-round education of students,
one of the most important aspects of which is
political and social, and its meaning is independence,
altruism, political thinking, etc. Education has
unlimited boundaries and can play a role in political
education as a social organization that interacts with
other social systems. Education and training has
many effects on the political system, the most
important of which is the training of community
leaders or the creation of ethnic unity, etc., and the
role of teachers and education in social education can
also be mentioned. Social education is the process of
teaching a person how to be an active and
contributing citizen.