چکیده:
زمینه و هدف: مفهوم اساسی برند شخصی مبتنی بر ترویج استراتژی، ترفیع مفاهیم توسعه به سوی ارتقای افراد در جهت تقویت شایستگی افراد برای ورود به بازار است. این پژوهش تاثیر نقش راهبردی شایستگیهای فردی بر روی برند شخصی با توجه به نقش کیفیت اشتغال را بررسی کرده و روش شناسی: روش تحقیق از نوع توصیفی - تحلیلی به روش پیمایشی، جامعه آماری فارغالتحصیلان دانشگاهی تحصیلات تکمیلی است. حجم نمونه تصادفی از طریق فرمول کوکران و برابر با 356 نفر و ابزار گردآوری داده پرسشنامه محقق ساخته بوده، روایی صوری بر اساس نظر اساتید و خبرگان تائید و پایایی کلی در دامنه قابلقبول قرار داشته و از طریق آزمون آلفای کرونباخ پایایی کل سوالات برابر با 876/0 است. تحلیل آماری، آزمون نرمال بودن با روش آزمون کولموگروف-اسمیرنوف، تحلیل عاملی تاییدی، تحلیل مسیر و برازش مدل تحقیق با کمک نرمافزار SPSS و نرمافزار Smart pls صورت گرفت. یافتهها: بررسی دادههای به دست آمده از ضرایب استاندارد و آماره t و همچنین نمودار ضرایب استاندارد و معناداری مدل برند شخصی نشان داده شده است، تمامی ابعاد مولفه تخصصی بر مدل برند شخصی در سطح اطمینان 99 درصد تاثیر مستقیم و معناداری دارند. نتیجهگیری: نتایج پژوهش نشان داده که فرضیههای اصلی مورد قبول است و مولفههای شایستگی فردی بر اساس مولفههای کیفیت اشتغال تاثیر مثبت معناداری بر روی مولفههای برند شخصی دارند.
Background and Aim: The basic concept of personal brand based on strategy promotion is to promote the concepts of development to promote people in order to strengthen the competence of people to enter the market. This study examines the effect of the strategic role of individual competencies on personal brand with respect to the role of employment qualityMethodology: The research method is descriptive-analytical by survey method; the statistical population is postgraduate university graduates. The random sample size through Cochran's formula is equal to 356 people and the data collection tool is a researcher-made questionnaire. Is / 0. Statistical analysis, normality test was performed by Kolmogorov-Smirnov test, confirmatory factor analysis, path analysis and fit of the research model with the help of SPSS software and Smart pls software.Results: The data obtained from standard coefficients and t-statistic as well as the diagram of standard coefficients and the significance of the personal brand model have been shown. All the dimensions of the specialized component have a direct and significant effect on the personal brand model at 99% confidence level.Conclusion: The results show that the main hypotheses are acceptable and the components of individual competence based on the components of employment quality have a significant positive effect on the components of personal brand.