چکیده:
پژوهش حاضر بدنبال پیش بینی تفکر خلاق براساس سبکهای یادگیری و ذهنیت فلسفی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه شهر یزد در سال 1401 بوده است. تحقیق موجود یک تحقیق توصیفی از همبستگی است جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه شهر یزد در سال 1401 که به تعداد 1852 نفر میباشند. روش نمونهگیری از نوع تصادفی خوشهای و براساس جدول مورگان میباشد. به این صورت که از بین دبیرستانهای دخترانه شهر یزد 10 دبیرستان دخترانه انتخاب و از هر دبیرستان دردوره دوم 3 کلاس و از هر کلاس 10 یا 15 نفر به شیوه نمونهگیری تصادفی انتخاب شد که جمعا 335 نفر انتخاب شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه تفکر خلاق ولچ و همکاران (2002)، پرسشنامه ذهنیت فلسفی اسمیت (1965)، پرسشنامه سبکهای یادگیری کلب (1985) بوده است. نتایج این پژوهش با استفاده از ضریب رگرسیون نشان داد تفکر خلاق براساس سبکهای یادگیری واگرا، همگرا، انطباق دهنده و جذب کننده و ذهنیت فلسفی پیش بینی میشود.
The present study sought to predict creative thinking based on learning styles and philosophical mindset in second grade high school students in Yazd city in 1401 1401 1401 1401 . The existing research is a descriptive research of correlation. The statistical population of this research is all female students of the second year of high school in Yazd city in 1401 , which are 1852 people. The sampling method is cluster random and based on Morgan's table. In this way, 10 girls' high schools were selected from among the girls' high schools in Yazd city, and 3 classes were selected from each high school in the second period, and 10 or 15 people from each class were selected by random sampling, which is a total of 335 335 335 people. The tool of this research is a creative thinking questionnaire. Welch et al. (2002 2002 2002 2002 ), Smith's Philosophical Mindset Questionnaire (1965 ), Kolb's Learning Styles Questionnaire (1985 ). The results of this research using the regression coefficient showed that creative thinking is based on divergent, convergent, adaptive learning styles; It attracts and predicts philosophical mentality.
خلاصه ماشینی:
ابزار این پژوهش پرسشنامه تفکر خلاق ولچ و همکاران(2002) ، پرسشنامه ذهنیت فلسفی اسمیت (1965)، پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (1985) بوده است.
نتایج این پژوهش با استفاده از ضریب رگرسیون نشان داد تفکر خلاق براساس سبک های یادگیری واگرا، همگرا، انطباق دهنده؛ جذب کننده و پیش بینی کننده ذهنیت فلسفی میباشد.
در این پژوهشها سبک های یادگیری کلب(1984) بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
با توجه به مطالب مطرح شده، پژوهش حاضر به بررسی این سوال می پردازد که آیا تفکر خلاق براساس سبک های یادگیری و ذهنیت فلسفی در دانش آموزان مقطع دوم متوسطه پیش بینی می شود ؟ روش پژوهش تحقيق حاضر توصيفي از نوع همبستگی است.
بررسي رابطه تفکر خلاق و سبک یادگیری جذب کننده {مراجعه شود به فایل جدول الحاقی} جدول 5.
(2014) Philosophical mindset and leadership style of managers in the higher education system, Master's thesis, Tehran Azad University, North Branch Afshar, M.
(2013), investigating the relationship between the philosophical mindset of elementary school principals and organizational change in Kanarak city, master's thesis in educational management, University of Sistan and Baluchistan.
“Academic resilience and its psychological and educational correlates: A construct validity approach”.
Academic Resilience and its psychological and educational correlates: A construct validity approach.
Workplace and academic buoyancy: Psychometric assessment and construct validity amongst school personnel and students.
Academic buoyancy and its psychological and educational correlates: A construct validity approach.
“Wellbeing, academic buoyancy and educational achievement in primary school students”.
Well-being, Academic buoyancy and educational achievement in primary school student.