چکیده:
شاخص بورس کارگزاران (بعنوان مثال کارگزاری مفید) در بسیاری از کشورها ازجمله ایران مبنای تصمیمگیری معاملهگران بهویژه تازهواردان در بازار سرمایه است و بههمیندلیل مبنای جستجوهای اینترنتی افراد است. بررسی جستجوهای اینترنتی براینمبنا میتواند الگوهای رفتاری گارگزاران در بازار بورس و شرایط رقابتی و ابهام شرکتی را توصیف و امکان پیشبینی آنها را فراهم آورده و دادههایی را فراهم میکند که ازطریق تجزیهوتحلیل آنها میتوان به شرایط رقابتی و ابهامات شرکتی دست یافت. در این پژوهش از دو شاخص « شرایط رقابتی و ابهام شرکتی تازه واردان » و «کاربران کارگزاری مفید » استفاده شده است . روش پژوهش حاضر از نظر هدف نظری و از نظر ماهیت ، تفسیری – تحلیلی است . این تحقبق برگرفته از مطالعات مروری می باشد و اطلاعات آن از طریق کتابخانه ای جمع آوری شده است .با تحلیل دادههای حاصل از بخش کیفی، روابط بین این دو شاخص در کشورها، تبیین و راهکارهایی در زمینه شرایط رقابتی و ابهام شرکتی در بازار بورس و سهامداران کارگزارن مفید ارائه شد.
The brokerage index (for example, useful brokerage) in many countries, including Iran, is the basis for trading decisions of traders, especially newcomers to the capital market, and for this reason is the basis of Internet searches. An examination of Internet searches on this basis can describe the behavioral patterns of brokers in the stock market and competitive conditions and corporate ambiguity, and provide the possibility of predicting them and provide data that can be analyzed to determine the competitive conditions and The ambiguities of the company were achieved. In this study, two indicators of "competitive conditions and ambiguity of newcomers" and "useful brokerage users" have been used. The method of the present research is theoretical in terms of purpose and interpretive-analytical in terms of nature. This realization is taken from review studies and its information has been collected through a library. Shareholders provided useful brokers.
خلاصه ماشینی:
بررسی تأثیر شرایط رقابتی و ابهام شرکتی بر تازه واردان بازار سرمایه (مورد مطالعه : کاربران کارگزاری مفید ) فرشاد بازرگان زاده ١ ١دانشجوی کارشناسی ارشد ،دانشگاه پیام نور ، ایران تاریخ دریافت : ١٤٠٠/٠١/٠٤ تاریخ پذیرش : ١٤٠٠/٠٢/٠٨ Investigating the effect of competitive conditions and company ambiguity on capital market newcomers (Case study: Useful brokerage users) Farshad Bazarganzadeh1 1 Master's student, Payame Noor University, Iran Received: (24/02/2021) Accepted: (29/03/2021) Abstract چکیده The brokerage index (for example, useful brokerage) in شاخص بورس کارگزاران (بعنوان مثال کارگزاری مفید) در many countries, including Iran, is the basis for trading بسیاری از کشورها ازجمله ایران مبنای تصمیم گیری معامله گران decisions of traders, especially newcomers to the به ویژه تازه واردان در بازار سرمایه است و به همین دلیل مبنای capital market, and for this reason is the basis of Internet searches.
بررسی جستجوهای اینترنتی on this basis can describe the behavioral patterns of براین مبنا میتواند الگوهای رفتاری گارگزاران در بازار بورس و brokers in the stock market and competitive conditions شرایط رقابتی و ابهام شرکتی را توصیف و امکان پیش بینی آنها را and corporate ambiguity, and provide the possibility of فراهم آورده و داده هایی را فراهم میکند که ازطریق تجزیه وتحلیل predicting them and provide data that can be analyzed آنها میتوان به شرایط رقابتی و ابهامات شرکتی دست یافت .
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر رقابت در بازار محصول بر عملکرد مالی با تعدیل گری کیفیت افشای اطلاعات در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار است .