چکیده:
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین روحیه نقد پذیری مدیران با مدیریت ارتباط با مشتری و بهره وری واحدهای شهرک صنعتی آق قلا پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران واحدهای شهرک صنعتی آق قلا حدود 300نفر میباشد. نمونه آماری شامل 169نفر که به روش نمونهگیری تصادفی طبقاتی انتخاب شدند. برای اندازهگیری متغیرهای پژوهش از، پرسشنامه روحیه نقد پذیری و پرسشنامه مدیریت ارتباط بامشتری کلانتری و پرسشنامه بهره وری قربانی استفاده شد. طرح پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی بوده و جهت تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزار spss و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافتههای این پژوهش نشان داد که بین روحیه نقد پذیری مدیران با مدیریت ارتباط با مشتری رابطه مثبت و معنادار وجود دارد وطبق فضیه دوم نیز بین روحیه نقد پذیری مدیران با بهره وری واحدهای شهرک صنعتی آق قلا رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
The present study investigates The relationship between the spirit of criticism of managers with customer
relationship management and business productivity of Aq-Qala Industrial Complex units. The statistical
population of this research includes all managers of industrial units of Aqqala, about 300 people. The
statistical sample included 169 people who were selected by stratified random sampling method. To
measure the variables of the research, the morale of the criticism questionnaire and the correlation
questionnaire and the victim productivity questionnaire were used. The research design was descriptive
and correlational. Data was analyzed using SPSS software and Pearson correlation coefficient. The
findings of this study showed that there is a positive and significant relationship between the managers
spirit of criticism of managers with customer relationship management. According to the second
hypothesis, there is a positive and significant relationship between spirit of criticism of managers with the
productivity of Agh ghala chaly industrial towns.
خلاصه ماشینی:
بررسی ارتباط روحیه نقد پذیری مدیران با مدیریت ارتباط با مشتری و بهره وری در کسب و کارها (مطالعه موردی، مدیران واحدهای شهرک صنعتی آق قلا) مهدی باقری * 1، غلامرضا منتظری 2، حسین حسام قاسم3 و اعظم نوروزی 4 1 دانشجوی دکتری کارآفرینی ،دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران.
3 دانشجوی دکتری کارآفرینی ،مدرس موسسه آموزش عالی کمیل کردکوی * نویسنده مسئول: مهدی باقری ------------------------------------------------------------ چکيده پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین روحیه نقد پذیری مدیران با مدیریت ارتباط با مشتری و بهره وری واحدهای شهرک صنعتی آق قلا پرداخته است.
واژگان کليدي: بهره وری، روحیه نقد پذیری، مدیریت ارتباط بامشتری مقدمه امروزه دنیای كسب و كار به محیط پویا و رقابتی تر تبدیل شده است، و سازمان های مختلف با چالش گسترش سهم بازار خود و پیدا كردن راه های جدید برای جذب، به دست آوردن، حمایت و حفظ مشتریان جهت افزایش درآمد مواجه می باشند .
- ابراهیم زاده(1395)، در این پژوهش به بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری و بهره وری در بانک های دولتی استان آذربایجان غربی، پرداخته شده است.
فرضيه هاي پژوهش 1- بین روحیه نقد پذیری مدیران با مدیریت ارتباط بامشتری رابطه معناداری وجود دارد.
یعنی میتوان نتیجه گرفت که در سطح اطمینان 99درصد بین روحیه نقد پذیری مدیران با مدیریت ارتباط بامشتری واحدهای شهرک صنعتی آق قلا رابطهی مثبت و معناداری وجود دارد.
نتایج آزمون ضریب همبستگی درمورد هردو فرضیه نشان می دهد که رابطه مثبت و معناداری بین متغیر روحیه نقد پذیری مدیران با مدیریت ارتباط بامشتری وجود دارد.