چکیده:
برای نوآوری مستمر در فرآیندها، محصولات و خدمات و افزایش مزیتهای رقابتی نسبت به رقبای خود. نوآوری باز به یک
چارچوب شناختی برای شرکتهای کوچک و متوسط برای ایجاد درآمد از فرآیند و نوآوری محصول از طریق استفاده هدفمند از
جریان ورودی و خروجی دانش برای نوآوری سریع استفاده میشود. در این پژوهش رابطه بین ارزش دانش مدیریت ارشد و
عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی شیوههای اشتراک دانش و نوآوری باز در شرکتهای شهرک صنعتی آق قلا مورد
بررسی قرار گرفت. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و از نوع همبستگی مبتنی بر
میباشد. جامعه آماری شامل شرکتهای شهرک صنعتی آق قلا به تعداد 184 شرکت میباشد. )SEM( مدل معادلات ساختاری
حجم نمونه پیشنهادی با استفاده از جدول کرجسی و مورگان تعداد 124 شرکت برآورد گردیده است که پرسشنامه در اختیار
مدیران شرکت قرار داده شده است. همچنین جهت انتخاب نمونه مناسب از روش تصادفی ساده استفاده شده است. روش
جمعآوری دادهها نیز میدانی و کتابخانهای و ابزار آن پرسشنامه میباشد. روایی محتوایی پرسشنامهها توسط اساتید و جهت
استفاده شد و مورد تایید قرار گرفت. GOF و CR ،AVE ، از شاخصهای بارهای عاملی Smart-PLS بررسی روایی سازه در
پایایی پرسشنامهها با استفاده از آلفای کرونباخ بالای 0.70 مورد تایید قرار گرفت. جهت تجزیه و تحلیل دادهها بر حسب
و جهت بررسی SPSS فرضیههای این پژوهش، از روش آمار توصیفی و آمار استنباطی، که جهت انجام تحلیل عاملی از نرمافزار
استفاده شده است. نتایج مدل ساختاری نشان Smart-PLS و تحلیل فرضیات تحقیق از روش معادلات ساختاری از نرمافزار
داد بین ارزش دانش مدیریت ارشد و شیوههای اشتراک دانش رابطه معنیداری وجود دارد. بین شیوههای اشتراک دانش با
نوآوری باز درونی و نوآوری باز بیرونی رابطه معنیداری وجود دارد. بین نوآوری باز درونی و نوآوری باز بیرونی با عملکرد سازمانی
رابطه معنیداری وجود دارد. در نهایت بین ارزش دانش مدیریت ارشد و نوآوری باز درونی با توجه به نقش میانجی شیوههای
اشتراک دانش رابطه معنیداری وجود دارد. بین ارزش دانش مدیریت ارشد و نوآوری باز بیرونی با توجه به نقش میانجی شیوههای
اشتراک دانش رابطه معنیداری وجود دارد. بین شیوههای اشتراک دانش و عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی نوآوری باز
درونی رابطه معنیداری وجود دارد. بین شیوههای اشتراک دانش و عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی نوآوری باز بیرونی
رابطه معنیداری وجود دارد