چکیده:
مدرســه اگر یک موجود زنده اســت ، این موجود زنده برای زندگی جدید نیاز به تفکر جدید ، حرکت تازه ، اهداف نو و گذر از نقص های گذشته و جلوگیری از تکرار آنها دارد. مشکلات رفتاری دانش آموزان متوسطه اول را می توان به چند دسته تقسیم نمود. با توجه به تغییراتی که در فیزیولوژی نوجوانان ایجاد می شـــود به تبع آن از نظر روانی نیز، دانش آموزان دچار تغییرات عمده ای می شوند. نوع دیگر مشکلاتی که ممکن است برای نوجوانان در این سن به وجود آید، افت تحصیلی می باشد. دلایل افت تحصیلی دانش آموزان را می توان موارد متعددی دانست . اما عمده ترین دلیل این مشکل ، به دلیل افسردگی دانش آموزان است . پرخاشگری از جمله مشکلات عمده ای انواع مشکلات دانش آموزان در مدرسه می باشد. که البته نمی توان آن را تنها به این سن محدود نمود. اما به طور عمده در این ســن ظهور و نمود بیشــتری می یابد. برای رفع مشــکلات رفتاری دانش آموزان ما در وهله اول باید تلاش نماییم تا به صورت دقیق مشکل را شناسایی نماییم . زدن برچسب اختلال به یک دانش آموز کار درستی نخواهد بود و به همین دلیل شاید شما با زدن برچسب به دانش آموز و یا فرزند خود، موجب شوید که او به این اختلال دچار شود و یا دچار مشکلات جبران ناپذیری در آینده شود. معلمان در فرآیند یاددهی- یادگیری و ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان دارای نقش اساسی هستند. خلاقیت معلم ، نگرش وی نسبت به خلاقیت ، سبک تدریس ، شیوه اداره کلاس و حتی شخصیت معلم در پرورش تفکر خلاق و ایجاد تفکر انتقادی نسبت به مسائل دانش آموزان تاثیر فراوانی دارد. در واقع موثرترین و کارسازترین مولفه نظام تعلیم و تربیت معلم است . مهم ترین موانع پرورش خلاقیت در مدارس میتوان اشــاره کرد به تاکید بر محفوظات ، تکالیف زیاد، عدم توجه به تفاوت های فردی، وجود کلاس های پرجمعیت ، انضـباط سـخت و زورمدارانه ، برنامه درسـی و جدول سـاعات غیرقابل انعطاف برای فعالیت های کلاس ، عدم آشـــنایی معلمان با ویژگیهای دانش آموزان خلاق ، روش های تدریس ســـنتی و مبتنی بر معلم محوری، تاکید زیاد بر نمره دانش آموزان به عنوان ملاک خوب بودن ، عدم پذیرش ایده های جدید، شخصیت جدی معلم ، استهزاء و طعنه ، تحت فشار قراردادن برای همنوایی با دیگران ، فرهنگ ســـکوت در مقابل اظهارنظر معلم ، تاکید بر تفکر همگرا به جای تفکر واگرا، عدم تجهیز منابع و امکانات و تکیه بر ســطوح اولیه حیطه شــناختی. روش رفاقت بهترین پایه برای امور خانوادگی اســت . از انتقاد در باره موضــوعات ناموفق اجتناب کنید . سـیسـتم جدید و نامانوس آموزش مجازی باعث پایین آمدن کیفیت نسـبی آموزش شــد و متاسـفانه امکان سنجش اصولی و ارزیابی مطمئنی فراهم نبود. همه این عوامل دست به دست هم دادند تا کودکان و نوجوانان اشتیاقی برای درس خواندن در دوران کرونا نداشته باشند.
If the school is a living being, this living being needs new thinking, new movement, new goals and
passing past mistakes and preventing their repetition for a new life. Behavioral problems of
primary school students can be divided into several categories. Due to the changes that occur in
the physiology of teenagers, as a result, students undergo major changes psychologically. Another
type of problems that may arise for teenagers at this age is academic failure. There are many
reasons for students' academic failure. But the main reason for this problem is due to students'
depression. Aggression is one of the major problems of students in school. Of course, it cannot be
limited only to this age. But mainly at this age, it appears more and more. In order to solve the
behavioral problems of our students, we must first try to identify the problem accurately. Labeling
a student with a disorder is not a right thing, and for this reason, by labeling your student or child,
you may cause him to suffer from this disorder or incur irreparable problems in the future. Teachers
have an essential role in the teaching-learning process and creating creative thinking in students.
The teacher's creativity, his attitude towards creativity, teaching style, the way of managing the
class and even the teacher's personality have a great effect on cultivating creative thinking and
creating critical thinking towards students' problems. In fact, it is the most effective and efficient
component of the teacher education system. The most important obstacles to the development of
creativity in schools can be mentioned the emphasis on reservations, many tasks, lack of attention
to individual differences, existence of crowded classes, strict and coercive discipline, inflexible
curriculum and timetable for class activities, lack of familiarity of teachers with the characteristics
of creative students. , traditional and teacher-centered teaching methods, emphasis on students'
grades as a criterion for being good, non-acceptance of new ideas, teacher's serious character,
sarcasm and sarcasm, pressure to conform with others, culture of silence in front of the teacher's
comments, emphasis on Convergent thinking instead of divergent thinking, lack of resources and
facilities and relying on the primary levels of knowledge. The method of friendship is the best
basis for family affairs. Avoid criticism about unsuccessful issues. The new and unfamiliar system
of virtual education caused a decrease in the relative quality of education, and unfortunately, it was
not possible to make a reliable evaluation. All these factors worked together so that children and
teenagers do not have the desire to study in the era of Corona.