چکیده:
تیلوریسم،بواسطه تکنیکهای سازمانی که قابل اجرا هستند،مشهور است.فرا-تیلوریسم روشهای کاری را با موضوعات جدید،بدعتگذاری میکند،اما روشهایش در بسیار از موارد مانند پیشینیان است.ممکن است این موضوع مورد بحث واقع شود که اهداف این روشهای سازمانی متناقض با اهداف کلی هستند،هدف این سازمانها حداکثر سود است که در کنار این هدف ساده برای سود بیشینه،هدف دیگری مانند تولید بیشتر کالا با قیمت پائین وجود دارد.در سرمایهگذاری به روش پست-تیلوریسم،راندمان کار بوسیله زمان تحویل کوتاه،کیفیت،نوع و انعطافپذیری تکمیل میشود.برای بدستآوردن این اهداف جدید،ارتباطی منطقی بین اهداف قبلی و جدید وجود دارد و اقدامات مهمی را که بصورت روشهای جدید در زیر آوردهاند،باعث توسعه این اهداف شدهاند: تولید در زمان کوتاه یا تولید بموقع،فنآوری مجدد فرایند تجارت،مراکز اطلاعرسانی،فنآوری همزمان تیمکاری به روز در بین شبکهها. مطابق فرضیههایی که در بالا ذکر کردیم،پست-تیلوریسم اهداف جدیدی را به تیلوریسم اضافه میکند،به نحوی که سازمانهای امروزی بطور همزمان عملکرد خود را متوجه این اهداف کردهاند.در ادامه،چنین عملکردهایی لزوما باعث تغییر روندکاری میردم نمیشود.
خلاصه ماشینی:
"ممکن است این موضوع مورد بحث واقع شود که اهداف این روشهای سازمانی متناقض با اهداف کلی هستند،هدف این سازمانها حداکثر سود است که در کنار این هدف ساده برای سود بیشینه،هدف دیگری مانند تولید بیشتر کالا با قیمت پائین وجود دارد.
روشهایی هم که در این زمینه استفاده شده اساسا هم ارز هستند و چندان اهمیتی ندارد که مزایای تولید با کدام صورت زیر مورد بررسی قرار میگیرد: با آزمایش روشهای عملی تیلور،با توانائیهای اصول مدیریت فایول9،با زمان اختصاص داده شده روش( MTM )01،با برنامهریزی گانت11،با تقسیم کار و مکانیزه کردن(قبلا توسط اسمیت و مارشال خار نشان شده بود)یا با تکمیل ابزار مختلف.
این نوع سازمان قادر به ترکیب یک نیروی کار قوی از کارمندان در جهت کوتاه کردن زمان مورد انتظار مشتریهاست و بنابراین شرایط کاری برای آن کارمندان،برای زمانیکه بخواهند یک استراحت کوتاه داشته باشند،بسیار مشکل است.
اهداف''مهندسی همزمان‘‘در حال تسهیل برنامهریزی کارها در حرفههای مختلف به صورت زیر است: *با تداخل بعضی از کارها *با پیشبینی نتایج فعالیتهای فردی *با تغییرات اساسی بر روی نمونههای پروژههای مختلفی که بصورت محلی سازمان داده شدهاند زمان عرضه بموقع محصول در پروژه پیشرفته تولید بر مبنای تاریخ تحول41را بیان میکند که پروژه مطابق با تاریخ نهائی زمان عرضه به مشتری،برنامهریزی میشود که باید با جدول زمانی و توسعه تدریجی بازار مشتری سازگار باشد.
اهداف شرکت فرا-تیلوریان بطور همزمان،هزینهها و زمان عرضه محصول را کاهش میداد و با بکارگیری حسابهای مختلف در تقاضا،تئوری صف زمان مورد انتظار را نسبت به کار کارمندانی که خدمات را ارائه میدادند،شرح میداد."