خلاصه ماشینی:
جدول شماره 2-مشخصههای آماری حاصل از مقایسهء میزان پیشرفت تحصیلی در پایان سال اول راهنمایی گروههای تجربی و گواه مشمول طرح تام در مجموع 9 استان به تفکیک دروس سال اول راهنمایی تحصیلی (به تصویر صفحه مراجعه شود) ب-بررسی واریانس یا میزان پراکندگی نمرات در دو گروه تجربی و گواه براساس نمرات امتحانی پایان سال اول راهنمایی آنها: این بخش از بررسی نیز در مورد کلیهء دروس مربوط به دوره از طریق مقایسهء میزان پراکندگی نمرات در دو گروه(واریانس نمرات)در هریک از درسهای سال اول به تفکیک 9 استان مورد مطالعه و نیز در جمع کل 9 استان صورت گرفت.
جدول شماره 3-مشخصههای آماری حاصل از مقایسه نمرات کل آزمون پیشرفت تحصیلی در دو گروه تجربی و گواه (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2-خلاصهء نتایج بررسی سال 63 در مورد دانشآموزان سال دوم راهنمایی مشمول طرح تام.
جدول شماره 4-مشخصههای آماری حاصل از مقایسه نمرات پایانی دانشآموزان سال دوم دو گروه تجربی و گواه سال تحصیلی 63-62 در دروس دوره راهنمایی به تفکیک 8 استان مورد مطالعه (به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-خلاصهء نتایج بررسی سال 64 در مورد دانشآموزان سال سوم راهنمایی مشمول طرح تام: در سال سوم،تحقیق و ارزشیابی در مورد طرح تام از طریق مقایسهء میانگین نمرات گروههای تجربی و گواه بر روی یک آزمون جامع پیشرفت تحصیلی که بهطور مشترک و همزمان و با شرایط یکسان در مورد دانشآموزان کلاسهای تجربی و گواه اجرا گردید،انجام شده است.
شاخصهای آماری حاصل از مقایسه نمرات آزمون جامع پیشرفت تحصیلی دانشآموزان مشمول طرح تام خرداد 1364 (به تصویر صفحه مراجعه شود) 3-مقایسه میانگینهای مجموع نمرات چهار درس(الف)دو گروه: 1-تجربی(2)2-گواه(کنترل) این بررسی تأثیر 4 ماه ترک مطالعه در چهار درس(الف)را در گروه تجربی(2)نسبت به گروه کنترل یا گواه نشان میدهد.