چکیده:
امروزه آموزش نیروی انسانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار بر توسعه و پیشرفت جوامع صنعتی و افزایش کارآمدی کارکنان مطرح شده است.ولی قبل از آموزش باید به نکاتی همچون موضوع نیازهای آموزشی و اولویتبندی این نیازها توجه نمود.صنعت بیمه هم از این قاعده مستثنا نیست در این مقاله سعی شده به سه سؤال دربارهء تشخیص مهارتها و دانشهای مورد نیاز برای ارائهء بهتر خدمات توسط نمایندگان بیمهء ایران،اولویتبندی این مهارتها و تفاوت میان آموزشهای موجود و آموزشهای مطلوب پاسخ داده شود.برای چنین منظوری کل نمایندگان شرکت بیمهء ایران در سطح استان تهران به عنوان جامعهء آماری در نظر گرفته شدهاند و با استفاده از جدول مورگان نسبت به تعیین حجم نمونه و نمونهگیری اقدام شده و با استفاده از آمارهای توصیفی و استنباطی به تجزیه و تحلیل نتایج پرداخته شده است.با استفاده از این نتایج، نیازهای آموزشی مشخص شده و بر اساس اولویتشان به 73 گروه تفکیک شدهاند. در آخر هم بین دورههای برگزار شده توسط سازمان و اولویتهای به دست آمده مقایسهای صورت گرفته است که نشان میدهد بین آموزشهای مطلوب و موجود تفاوت زیادی وجود دارد و باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل و انطباق این دورهها با نیازهای آموزشی هماهنگی به عمل آید.
خلاصه ماشینی:
"نیاز برای ارائهء بهتر خدمات توسط نمایندگان بیمهء ایران،اولویتبندی این
برای چنین منظوری کل نمایندگان شرکت بیمهء ایران در سطح استان تهران
با توجه به اهمیت نیازسنجی و درک این مسئله که برای آموزش بهینه و اثربخش،جمعآوری
اطلاعات و تحلیل آنها برای تعیین اهداف و نیازهای آموزشی لازم است،محقق در این
با شبکهء فروش و بازاریابی این شرکتها دارد موجب شده است که نمایندگان شرکت
بیمهء ایران و نیازهای آموزشی آنها در برنامهریزی دورههای آموزشی برای بالا بردن
نبود شناختی سیستماتیک از موضوع نیازهای آموزشی نمایندگان بیمهء ایران و
1. شناسایی مهارتها و دانشهای لازم برای هریک از نمایندگان بیمهء ایران در
1. مهارتها و دانشهای مورد نیاز برای ارائهء بهتر خدمات توسط نمایندگان بیمهء
با توجه به اینکه مقاله حاضر به نیازسنجی آموزشی نمایندگان بیمهء ایران میپردازد
نیازهای آموزشی مطرح شده در پرسشنامه مشخ میکند: جدول شمارهء 3.
مختلف،در اولویتبندی نیازهای آموزشی نمایندگان بیمهء ایران در استان تهران از
سؤالها در جدول شمارهء 3 ذکر شده است که برای اولویتبندی این نیازها به ترتیب از
معناداری تفاوت بین میانگینها در دو گروه زن و مرد استفاده شده است و از نتایج این
طیفهای مختلف با توجه به سابقهء فعالیت استفاده شده است و چنین استنباط میشود
مدت 08 ساعت برای نمایندگان در استان تهران برگزار کرده است.
مسئولان مرکز آموزش شرکت بیمهء ایران برای برگزاری دورههای فوق اقدامات مقتضی
یک برنامه یا نظام آموزشی جامع برای آموزش و بهسازی نمایندگان شرکت بیمهء ایران
مهارتها به اولویتبندی نیازهای آموزشی معین شده توجه شود.
این تذکر لازم است که در برگزاری دورههای آموزشی نیازی به تفکیک نمایندگان"