Skip to main content
فهرست مقالات

گفتگو: گفتگو با پرستو فروهر

مصاحبه کننده:

(12 صفحه - از 224 تا 235)

کلید واژه های ماشینی : گفتگو با پرستو فروهر ، نقاشی ، نمایش ، نقاشی قدیم ایران ، کلیشه‌ها ، بیننده ، فرش ، آثار نقاشی دیواری پرستو فروهر ، نمایشگاه پرستو فروهر در خانه ، ایران

خلاصه ماشینی:

"قبل از اینکه به نمایشگاه و آثار ارائه شده بپردازیم کمی از سبک کار خود در هنر نقاشی بگویید؟ -یکی از مزایای شاگردی روئین پاکباز برای من ایجاد توجه خاص به نقاشی‌ قدیم ایران بود. موضوع نشان دادن‌ زنهای حرمسرا با چهر و پوشش مخصوص خود و استفاده از سمبلهای کلیشه‌ای‌ برای بوجود آوردن فضای سنتی ایران همراه با بافتی قدیمی،در شهری غریبه در قلب اروپا بود که برای من جذابیت داشت و برای بینندگان که از این فضا دیدن می‌کردند این اصلا این سئوال پیش می‌آمد که آیا این نقاشی‌ها روی کف و دیوارها از اول در این خانه بوده یا توسط من کشیده شده است؟نمایشگاه دیگرم در ایران‌ حدود چهار سال پیش در گالری سیحون بوده که در آن هم به سبک کامپیوتری و با موضوع دیو و فرشته کار کرده بودم و مورد استقبال قرار گرفت. در نظر اول بیننده وقتی به آثارتان نگاه می‌کند احساس می‌کند که کار شما به‌ نوعی نوستالژی است و چون اطلاعی از انگیزه شما ندارد،با دیدن کار و اینکه شما در زمینهء مینایتور کاری مدرن انجام داده‌اید و شخصی هستید که خارج از ایران‌ زندگی می‌کنید گمان به نوستالژی می‌برد،برخورد بینندگان با آثارتان چگونه بود و شما چگونه حس خود را منتقل کردید؟ -خوب،خیلی از افراد با دیدن کارها،مسئله را با بیوگرافی و شرایط روحی من‌ مرتبط داسنتند. اهمیت برای من در اینجاست:که بیننده با دیدن صحنه‌های تکرار شده این موضوع،بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شود ولی (به تصویر صفحه مراجعه شود) از آثار نقاشی دیواری پرستو فروهر در یکی از شهرهای آلمان (به تصویر صفحه مراجعه شود) بالاخره برمی‌گردد و روی موضوع تأمل می‌کند."


برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.