خلاصه ماشینی:
"چه کسی این استانداردها را ایجاد میکند؟ یک شرکت موفق در بخش اداری سیاستهایی دارد که البته توسط مدیریت وضع و اجراء میشود زیرا اگر مدیران از انجام چنین سیاستهایی سرباز زنند، کارمندان نیز از آنها پیروی کرده و در آخر حاصل کار کمتر از حد مطلوب خواهد شد.
اگر این استانداردها اعلام شده با استاندارد واقعی که توسط مدیریت بیان میشود هماهنگ باشد میتواند در افراد سازمان ایجاد غرور کند تنها وقتی استانداردها تأثیر مطلوب را بر عملکرد کارکنان دارند که مدیری آنچه را که فراگرفته اعمال کند.
اعمال پیشزمینه:این فعالیتها قبل از عملکرد واقعی کارمندان روی میدهد و بهعنوان راهنما یا استانداردهایی برای ارزیابی رفتار آینده کارمند به کار میروند و اساس فعالیت افراد را تشکیل میدهند.
به مثال زیر توجه کنید: اگر یک مدیر در انتخاب کارمند خود اشتباه نکند تنها سه دلیل باقی میماند که چرا این شخص کار خود جدول 9-ارزیابی استانداردها (به تصویر صفحه مراجعه شود) اعمال پیشزمینه-عمل-نتایج-رفتار آینده را درست انجام نمیدهد.
شرح شغل وقتی کارمندان شرکتی را میبینیم که از ما برای افزایش بهرهوری خود مشاوره میخواهند،اغلب فکر میکنیم آن کارمندان با التماس میگویند:«من گودال شما را میکنم،اما فقط بگویید به چه پهنا،چه عمقی،چه طولی و چه جهتی؟» هرگاه میشنوم مدیری مشکلات را به کارمندی ربط میدهد که وظایفی را نتوانسته انجام دهد،از او میپرسم«چه زمانی با این کارمند برای کار مصاحبه کردی؟آیا کتاب شرح وظایف را به او دادهای؟» تهیه کتابچه شرح وظایف مشاغل به کنترل راحت سازمان او کمک میکند: این کتابچه شرح وظایف را به کارمندان میگوید: دقیقا از او چه انتظاری دارید."