خلاصه ماشینی:
او علاوه بر عهدهدار بودن سمت مشاور بازرگانی خارجی در موسسات بخش خصوصی،سالهاست که به تدریس در زمینه بازاریابی بین المللی و مدیریت بازرگانی در دانشگاهها و مراکز آموزشی سازمانهای مختلف کشور اشتغال دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) برای مثال یک درخت به خودی خود جزئی از فرهنگ نیست ولی درخت کریسمس و همچنین یک گل ارکیده جنبه فرهنگی دارد.
در بازاریابی محصولات صنعتی این محصولات بایستی با فرهنگ مادی و ساختار صنعتی کشور خارجی متناسب باشد.
بسیاری از جوامع کمتر صنعتی تنها دارای اصطلاحات محدودی از این قبیلاند،اما برای موضوعاتی که در فرهنگشان مهم است از زبان انگلیسی غنیترند.
بهطور کلی میتوان نتیجه گرفت زیباییشناسی یک فرهنگ خاص بر بازاریابی موسسات تاثیر میگذارد و برای ملحوظ داشتن این فاکتورها موسسه میتواند از تحقیقات بازاریابی،کارکنان، آژانسهای تبلیغاتی و توزیعکنندگان بومی استفاده کند.
نرخ باسوادی تنها نشانه اصلی مورد استفاده برای توصیف دستاوردهای آموزشی در کشورهای مختلف است که با استفاده از ارقام درآمد سرانه برای توصیف سطح توسعه اقتصادی شباهت دارد.
برخی آثار مرتبط با وضعیت آموزش در یک بازار خارجی از قرار زیر است: 1-چنانکه مصرفکنندگان عمدتا خواندن و نوشتن ندانند، برنامههای تبلیغاتی و بستهبندی نیازمند تطبیق با این واقعیت خواهد بود.
طرز برخورد نسبت به بازاریابی از زمان ارسطو فعالیتهای مربوط به فروش نتوانسته است درجه بالایی از تائید اجتماعی را به دست آورد که البته از یک کشور تا کشور دیگر میزان آن فرق میکند.
در هر صورت موسسه بین المللی میتواند در زمینه پرسنل، مجاری توزیع و دیگر جنبههای برنامه بازاریابی،بسته به طرز برخورد یک کشور نسبت به تجارت،مواجه با مشکلاتی شود.