خلاصه ماشینی:
"پس از آن از اروپای غربی،به عنوان پررونقترین پایگاه فعالیت بانک بیمه در جهان سخن به میان رفه و بیان شد که در بیشتر بازارهای این منطقه،به واسطه بسترهای قانونی و مالیایت مناسب،این شبکه توزیع توانسته است عمدتا در زمینه بیمههای زندگی،به یکی از شبکههای کلیدی توزیع محصولات بیمهای تبدیل شود.
شمار زیادی از این بیمهگران، با هدف نفوذ سریع در بازارهای داخلی،به بهرهگیری از بانک بیمه متوسل شدهاند؛هرچند دیگر شبکههای توزیع مانند اینترنت،بازاریابی مستقیم،بازارزیابی تلفنی،گروههای وابسته2و غیره نیز،همچنان کاربرد دارند.
گسترش بانک بیمه به بازار کشورهای مشترک المنافع2-که صنعت بیمهای بالنسبه توسعه نیافته دارند-نیز،فرصتهایی را برای توسعه این شبکه توزیع فراهم خواهد کرد؛به ویژه اینکه اگر یک شبکه بانکی که از شهرت مطلوبی برخوردار است هم در بازار این کشورها موجود باشد.
حرکت به سمت تنوعبخشی به محصولات،همچنین نتیجه درک صحیح بانک بیمهگران از این واقعیت است که اتکای بیش از اندازه به محصولاتی خاص،میتواند به نوسانپذیری بیش از حد درآمد عملیاتی منجر شود؛ آسیبپذیری محصولات وابسته به شاخص واحد ساده (به تصویر صفحه مراجعه شود) نسبت به نرخ بهره و تحرکات بازار سرمایه،خود گواهی بر این واقعیت است.
از آنجا که فروش چنین محصولاتی(مانند محصولات حمایتی)در مقایسه با محصولات ساده سرمایهگذاری و پساندازی دشوارتر است،گرایش به سمت تنوعبخشی به محصولات،به یک چالش راهبردی کلیدی برای بانک بیمهگران تبدیل شده است.
بانک بیمهگران در تلاشند تا با افزودن پوششهای بیمه غیر زندگی به دامنه محصولات مورد عرضه خود،به رویارویی با پیشبینیهای نگرانکننده در خصوص وضعیت آتی بانک بیمه-که در حال حاضر،از نفوذ بالایی در عرصه بیمههای زندگی و به ویژه در بازارهای توسعهیافته برخوردار است- بپردازند."