خلاصه ماشینی:
(به تصویر صفحه مراجعه شود)نگاهی به عوامل مؤثر در فروش کتاب کتاب:مؤلف،ناشر،خواننده در صنعت چاپ و نشر کتاب،مؤلف و ناشر نقشعمدهای دارند،در حقیقت ماهیت چاپ و نشر کتاب باحضور فعال آنان معنا مییابد،اما اگر خواستار استمراراین معنا باشیم باید از خواننده به عنوان یکی از اعضایاصلی این صنعت یاد کنیم.
و این امری طبیعی است زیرا خواننده به عنوانیکی از ارکان اصلی صنعت چاپ و نشر کتاب بر آن استتا موضوع مورد علاقهاش را به قلم نویسنده یا مترجممعروف و صاحب نامی بخواند،البته در این بخشمیتوان به دو نوع مؤلف اشاره کرد.
بنابراین اگر کتابی ازنویسندهای گمنام چاپ شود یا مترجمی ناآشنا کتابی رابه زبان فارسی برگرداند طبعا چندان با استقبال مواجهنمیشود جز آنکه دیگر عوامل مؤثر فروش کتاب نقشاساسیای ایفا کنند.
بنابراینیکی از عوامل مؤثر فروش کتاب شرایط سیاسی،اجتماعی و فرهنگی است و هر ناشری که شرایط عصر ونیازهای جامعه را بخوبی درک کرد کتابهای نشر او بافروش خوبی مواجه میشود.