خلاصه ماشینی:
"ما در این بحث میکوشیم به دلیل اهمیت هنر گوتیک،بویژه نقاشی و پیکرهسازی آن،در تحول هنر سده هیجدهم و خصوصا نوزدهم در اروپا فقط نقاشی گوتیک را مورد بررسی قرار دهیم؛ یعنی با مقایسه کلی گوتیک و رنسانس سدههای پانزدهم و شانزدهم وجود افتراق و اختلاف آنها را بررسی میکنیم تا مشخص شود چرا رنسانس بویژه رنسانس مترقی دهههای 0841-0251 را کلاسیک2نام نهادند و دیگر هرگز مورد تقلید همانندسازی و پیروی قرار نگرفت[3].
Expressionisme صفحات اولیه فصلنامه تحلیلی-پژوهشی هنر دورهء اول شماره دوم زمستان 1831 (به تصویر صفحه مراجعه شود) دانشکدهء هنر،دانشگاه تربیتمدرس وجوه افتراق و اختلاف میان دو جریان بزرگ هنری گوتیک و رنسانس حبیب اله آیت اللهی تأثیر شرایط محیطی ساختمانهای بلند بر کودکان و نوجوانان محمد رضا بمانیان پژوهش در روند آداپتاسیون در تئاتر ایران محمد رضا خاکی،محمد علی خبری بررسی علل استقبال منتقدان غربی از فیلمهای عباس کیارستمی محمد رضا پورجعفر،علی شیخ مهدی بررسی تطبیقی مفهوم نمادین«درخت»در ایران(با تأکید بر برخی متون ادبی و عرفانی ایران باستان و ایران اسلامی) محمود طاووسی،فریناز فربود بررسی ویژگیها و مطالعه تطبیقی نگارههای ایرانی در دوران تیموری و صفوی (دو شاهنامه بایسنقری-شاه طهماسبی) مهناز شایستهفر،نارملا لطیفیان تحلیل زیباییشناسانه تزیین در هنر فلزکاری(دوره اسلامی تا حمله مغول) مجتبی انصاری،بهار موسوی حجازی بررسی ساختمایههای بیان نمایشنامهای در«خسرو و شیرین»نظامی گنجوی فرهاد ناظرزاده کرمانی،پریسا مهجور برگ اشتراک چکیده انگلیسی (به تصویر صفحه مراجعه شود) -آثار هنری اگر در ظاهر از یک عنوان برخوردارند اما در عمل به تمام صحنههایی که به درک موضوع کمک کنند یا با آن در ارتباطند،پرداخته میشوند."