چکیده:
هدف از انجام این پژوهش،تعیین میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان است. روش پژوهش پیمایشی و ابزار مورد استفاده پرسشنامه،و جامعهء آماری مورد مطالعه 140 نفر کتابدار کتابخانههای عمومی استان اصفهان است.در این پژوهش پس از بررسی جامعهء آماری به ذکر نتایج حاصل از پاسخگویی به 20 سؤال پرسشنامه پرداخته شد تا میزان رضایت شغلی کتابداران روشن گردد.پس از آن،طبق سلسله مراتب نیازهای مزلو، سؤالاتی که مربوط به یکی از مراتب نیازهای انسانی است،در یک گروه قرار گرفت تا مشخص شود که نیاز کتابداران در هر گروه تا چه حد برطرف شده است.یافتههای پژوهش نشان میدهد که:1)میزان رضایت کتابداران از امکانات مادی و رفاهی شغل، امنیت شغلی،قدردانی در قبال سعی و تلاش،امکان ترقی به مراحل بالاتر شغلی، موقعیتهایی برای توسعه تواناییها در سطح پایین است.2)میزان رضایت کتابداران از مدیریت کتابخانه و روابط با همکاران و مراجعهکنندگان و خلاقیت در سطح بالا است.3) میزان رضایت کتابداران از موقعیت و پایگاه اجتماعی حرفهء کتابداری در جامعه،ارزشیابی کار،تصمیمگیری مستقل در محیط کاری و منطقی بودن وظایف در سطح متوسط است
خلاصه ماشینی:
"بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در
حسن اشرفیریزی1چکیده:(IBهدف از انجام این پژوهش،تعیین میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در
کتابخانههای عمومی وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اصفهان است.
مشخص شود که نیاز کتابداران در هر گروه تا چه حد برطرف شده است.
پژوهش نشان میدهد که:1)میزان رضایت کتابداران از امکانات مادی و رفاهی شغل،
مدیریت کتابخانه و روابط با همکاران و مراجعهکنندگان و خلاقیت در سطح بالا است.
میزان رضایت کتابداران از موقعیت و پایگاه اجتماعی حرفهء کتابداری در جامعه،ارزشیابی
حسن اشرفیریزی؛بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در
هدف:بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل
"بررسی میزان رضایت شغلی کتابداران کتابخانههای
دریافتی آنان است و بیشترین میزان رضایت به ارتباط
رضایت شغلی رابطهء معنیداری مشاهده نشده است.
میزان رضایت شغلی کتابداران شاغل در کتابخانههای
بین رضایت شغلی کتابداران 2 جامعهء مورد مطالعه
مطرح میشود این است که کتابداران واقعا از شغل
پژوهش رفع شده است و آنها به چه میزان از شغل
بیش از سایرین است و حدود 47 درصد افراد
حدود 32 درصد به خود اختصاص داده است.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول 8:تجزیه و تحلیل امنیت شغلی کتابداران
بیانگر این است که فی 2 محاسبه شده 50/33،در جدول 9:تجزیه و تحلیل مدیریت کتابخانه و روابط متقابل با همکاران و مراجعهکنندگان
متوسط،در رابطه با قدردانی در قبال سعی و تلاش جدول 10:تجزیه و تحلیل منزلت و موقعیت اجتماعی حرفه کتابداری
نتایج حاصل از آزمون فی 2 نشاندهندهء این است که
معنیداری بین نظرات کتابداران در مورد این 4 سؤال
و سایر 4 درصد است که بیشترین افراد به"